BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zimon Grzegorz (Politechnika Rzeszowska)
Tytuł
Koszty zarządzania kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie handlowym
The Cost of Working Capital Management in Commercial Company
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr 442, s. 552-560, rys., tab., bibliogr. 12 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Wyzwania w zarządzaniu kosztami i dokonaniami
Słowa kluczowe
Kapitał obrotowy, Koszty, Przedsiębiorstwo handlowe
Working capital, Costs, Commercial enterprises
Uwagi
Klasyfikacja JEL: G320
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie kosztów zarządzania kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwach handlowych. W artykule przedstawiono definicję kapitału obrotowego, jego istotę i rolę w przedsiębiorstwie. Następnie zaprezentowano klasyczne strategie zarządzania kapitałem obrotowym oraz strategię stosowaną w grupach zakupowych. W tekście opisano zasady funkcjonowania grup zakupowych. Następnie dokonano oceny kosztów zarządzania kapitałem obrotowym dla poszczególnych strategii. Przeprowadzona analiza wykazała, że najkosztowniejsze strategie zarządzania kapitałem obrotowym to strategia konserwatywna, agresywna i strategia zintegrowanego systemu dostaw stosowane w grupach zakupowych(abstrakt oryginalny)

The purpose of this article is to present the cost of working capital management in commercial companies. The definitions of working capital and its role in a company have been presented. Next the classic strategies of working capital management and the strategies used in the purchasing groups have been featured. The article discusses the functioning of the purchasing groups. Then, it makes an assessment of the costs of working capital management for each strategy. The analysis shows that the most expensive strategy of working capital management is the conservative strategy and strategies for integrated delivery system used in the purchasing groups(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Brigham E.F., Houston J.F., 2005, Podstawy zarządzania finansami, PWE, Warszawa.
  2. Czekaj J., Dresler Z., 2005, Zarządzanie finansami przedsiębiorstw. Podstawy teorii, PWN, Warszawa.
  3. Kusak A., 2006, Płynność finansowa. Analiza i sterowanie, WWZ, Warszawa.
  4. Lew G., Maryjka-Wójtowicz P., 2013, Optymalizacja kosztów w grupach zakupowych, [w:] Rachunkowość a controlling, E. Nowak, Nieplowicz M. (red.), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 291, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław, s. 353-363.
  5. Michalski G., 2010, Strategiczne zarządzanie płynnością finansową w przedsiębiorstwie, CeDeWu, Warszawa.
  6. Pluta W., Michalski G., 2005, Krótkoterminowe zarządzanie kapitałem. Jak zachować płynność, C.H. Beck, Warszawa.
  7. Szczęsny W., 2007, Finanse firmy. Jak zarządzać kapitałem, C.H. Beck, Warszawa.
  8. Wędzki D., 2003, Strategie płynności finansowej przedsiębiorstwa, Kraków.
  9. Zimon G., 2013, Kontrola i zarządzanie należnościami w przedsiębiorstwach tworzących grupy zakupowe, [w:] Czas na pieniądz. Zarządzanie finansami. Upowszechnienie i transfer wyników badań, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 689, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia nr 50, Szczecin, s. 775-783.
  10. Zimon G., 2013, Płynność finansowa w przedsiębiorstwach tworzących grupy zakupowe, [w:] Zarządzanie finansami firm - teoria i praktyka, Kopiński A., Kowalik P. (red.), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 321, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław.
  11. Zimon G., 2014, Kapitał obrotowy brutto w przedsiębiorstwach handlowych tworzących grupy zakupowe, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oconomica 2(300), I.D. Czechowska, R. Pastusiak (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  12. Zimon G., 2015, Wpływ grupy marketingowo-zakupowej na sytuacje i wyniki finansowe przedsiębiorstw, [w:] Rachunkowość, polityka makroekonomiczna, globalizacja, Luty Z., Chmielowiec-Lewczuk M. (red.), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 390, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2016.442.52
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu