BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kowalska Magdalena (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Influence of the Context Marketing on the Effectiveness of the Content Marketing
Wpływ Context Marketingu na skuteczność Content Marketingu
Źródło
Handel Wewnętrzny, 2016, nr 5, s. 128-136, bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Marketing, Zarządzanie treścią, Strategia marketingowa, Efekt ROPO
Marketing, Content management, Marketing strategy, ROPO effect
Uwagi
streszcz., summ., rez.
Abstrakt
Celem artykułu jest wskazanie sposobów na wzrost skuteczności content marketingu przez wykorzystanie działań context marketingu zmierzających do podniesienia rangi danej treści w oczach potencjalnego klienta. W opracowaniu wskazano na znaczącą pozycję strategii content marketingu w działaniach marketingowych, a także przedstawiono cele, które dzięki niej mogą być realizowane. Ponadto przedstawiono rolę człowieka, jaką pełni w marketingu treści, wskazując na obserwowane trendy zakupowe nazywane efektem ROPO i efektem ROTOPO. Następnie zaprezentowano kluczowe założenia context marketingu oraz wskazano na możliwości wykorzystanie jego narzędzi do realizacji strategii content marketingu w sposób skuteczniejszy. Realizacja celu opracowania została dokonana przez przeprowadzenie badań wtórnych literatury oraz dostępnych raportów. (abstrakt oryginalny)

This article aims to identify the ways to increase the effectiveness of content marketing through the use of context marketing tools aimed to make the content more desirable in the eyes of a potential customer. The study emphasises the significant position of the content marketing strategy in marketing activities and also shows the objectives that can be implemented with the help of this strategy. In addition, it presents the importance of customers in the content marketing, describing the observed purchasing trends called the ROPO and ROTOPO effect. The author presents the key assumptions of context marketing and indicates the possibility of the use of its tools to implement the content marketing strategy more effectively. The aim of the article was fulfilled by conducting a secondary research of the available literature and reports. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Chalmers S. (2013), Content Marketing v's Context Marketing, The Inbound Marketing Blog Company, http://www.theinboundmarketingcompany.com.au/inbound-marketing-australia-blog/bid/118317/Content-Marketing-v-s-Context-Marketing [access: 03.12.2015].
  2. Content Marketing Expert (2014), Podręcznik content marketingu - Proste sposoby na zmianę twojego podejścia do marketingu, Warszawa.
  3. Content Marketing Insitute (2016), What Is Content Marketing?, http://contentmarketinginstitute.com [access: 05.03.
  4. Halvorson K., Rach M. (2012), Content Strategy for the Web, New Riders, USA.
  5. Lieb R. (2011), Content Marketing, QUE Publishing, Indianapolis.
  6. Lockwood M. (2013), The New Online Rule Book: Seven Elements of Context Marketing, HubSpot, Cambridge.
  7. Nangeroni S. (2013), More context on Context Marketing, Mktr2Mktr, http://mktr2mktr.com/getting-context-context-marketing/ [access: 02.12.2015].
  8. Olejniczuk A. (2012), Reklama. Psychologiczne aspekty wpływu marketingowych sztuczek, "Prace Instytutu Lotnictwa", nr 1(222).
  9. PageFair and Adobe (2015), 2015 Ad Blocking Report. The cost of ad blocking, http://downloads.pagefair.com/reports/2015_report-the_cost_of_ad_blocking.pdf [access: 03.12.2015].
  10. Peterson A. (2015), How to Target the Right Prospects at the Right Time - See more, Whittington Consulting, http://www.rickwhittington.com/blog/target-the-right-prospects-at-the-right-time/#sthash.gW0Ok2Di.dpuf [access: 03.12.2015].
  11. Pulizzi J. (2013), What Content Marketing's History Means for Its Future, Content Marketing Institute, Cleveland.
  12. Pulizzi J., Handley A. (2015), B2B Content Marketing 2015. Benchmarks, Budgets and Trends, Content Marketing Insitute, Cleveland.
  13. Siatka A. (2014), Context marketing - nowy król?, "Nowy Marketing", http://nowymarketing.pl/a/4343,context-marketing-nowy-krol [access: 03.12.2015].
  14. Stawarz B. (2014), Jak zostać starategiem content marketing, "Marketing w Praktyce", nr 10.
  15. Stawarz B. (2015), Content Marketing Po Polsku. Jak przyciągnąć klientów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  16. Świerczak W. (2013), Content marketing jako istotny element strategii marketingowej instytucji naukowych, "Marketing i Rynek", nr 10.
  17. Vetter J. (2012), How to Use Context Marketing: Right Message, Right People, Right Time, Hoi Moon Marketing, http://www.hoimoonmarketing.com/laws-of-attraction/bid/137891/How-to-Use-Context-Marketing-Right-Message-Right-People-Right-Time [access: 02.12.2015].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0438-5403
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu