- Autor
- Cyran Kazimierz (Uniwersytet Rzeszowski)
- Tytuł
- Postrzeganie marek własnych produktów żywnościowych a perspektywy ich rozwoju
The Perception of Private Labels of Food Products vs. The Prospects for Their Development - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr 450, s. 114-124, rys., tab., bibliogr. 16 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Polityka ekonomiczna
- Słowa kluczowe
- Konsument, Marka, Produkty żywnościowe
Consumer, Brand, Food products - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Celem niniejszego opracowania była próba określenia perspektyw rozwoju marek własnych na rynku produktów żywnościowych zbudowanych na bazie opinii konsumentów, ich oczekiwań i deklaracji zakupów w przyszłości. Przeprowadzone analizy wskazują na korzystny wizerunek marek własnych produktów żywnościowych. Potwierdzają to wysokie oceny przypisane produktom oferowanym pod markami handlowymi, szczególnie w obszarze atrakcyjnych cen i korzystnych relacji ceny do jakości. Potwierdzeniem zadowolenia z produktów oferowanych pod markami własnymi są deklaracje zwiększenia udziału tych produktów w wolumenie zakupów w przyszłości. Wszystko zatem wskazuje, że kolejne lata będą czasem dynamicznego rozwoju rynku marek własnych w Polsce. Warunkiem tego rozwoju jest jednak uwzględnianie preferencji konsumentów w zakresie cech, jakimi powinny się charakteryzować marki własne(abstrakt oryginalny)
The purpose of this paper was an attempt to determine the prospects for the development of private labels in the food products market, based on consumer feedback, their expectations and the declaration of future purchases are assumed. Research indicates positive image of food products with private labels. This is confirmed by the high ratings assigned to the products offered under trademarks, especially in the area of attractive prices and favorable price-quality relation. The confirmation of satisfaction with products offered under private labels are declarations increasing the share of these products in the volume of purchase in the future. Therefore everything indicates that the coming years will be the time of dynamic development of the private label market in Poland. However, the condition for this development is to consider consumers' preferences in the features which private labels should be characterized by(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Ailawadi K.L., Keller K.L, 2016, Understanding Retail Branding: Conceptual Insights and Research Priorities, http://faculty.tuck.dartmouth.edu/images/uploads/faculty/kusum-ailawadi/JR-Retail_Branding.pdf.
- AMA Dictionary, https://www.ama.org/resources/Pages/Dictionary.aspx?dLetter=P (07.03.2016).
- Domański T., 2001, Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź.
- Hasan A., 2014, Private and national brand: A review and agenda for future research, International Journal of Advanced Research, vol. 2, no 13.
- Kall J., 2004, Czy marka handlowa może być marką? [w:] Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym, t. 2, red. B. Gregor, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
- Kall J., 2013, Wykorzystanie koncepcji marki przez sieci detaliczne, [w:] Zarządzanie marką, J. Kall, R. Kłeczek, A. Sagan, Wolters Kluwer, Warszawa.
- Kotler P., Keller K.L., 2012, Marketing Management, Prentice Hall, New Jersey.
- Lincoln K., Thomassen L., 2009, Marka prywatna. Jak przekształcić zagrożenia w szanse dla detalisty i producenta, Wolters Kluwer, Kraków.
- Matysik-Pejas R., Szafrańska M., Sowula M., 2013, Percepcja marek własnych przez nabywców produktów żywnościowych, Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, nr 10, SGGW, Warszawa.
- PMR Research, 2014, Marki własne detalistów w Polsce 2014. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2014-2019, Kraków.
- Portal spożywczy, 2013, Jedna trzecia konsumentów docenia marki własne sieci handlowych, http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/jedna-trzecia-konsumentow-docenia-marki-wlasne-sieci-handlowych,123930_1.html.
- Urbańska J., 2011, Udział w półce marek własnych - efekt pauperyzacji społecznej i/lub strategia budowania lojalności klientów, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse. Rynki finansowe. Ubezpieczenia, nr 46, USz, Szczecin.
- Waśkowski Z., 2000, Uwarunkowania i konsekwencje rozwoju marek prywatnych, Marketing i Rynek, nr 7.
- Weiß S., 2015, Determinants of Private Label Attitude. Predicting Consumers' Brand. Preferences Using Psychographics, Springer Gabler, Austria
- Witkowska A., 2010, Czynniki warunkujące kształtowanie postaw konsumenckich wobec marek włas-nych oraz ich wpływ na budowanie kapitału marki i wartości dla przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, nr 16, USz, Szczecin.
- Wojnarowska H., 2014, Marki własne przedsiębiorstw handlowych w Polsce, Marketing i Rynek, nr 8.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.15611/pn.2016.450.10