BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dominik Piotr (Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie)
Tytuł
Społeczna odpowiedzialność biznesu jako istotny czynnik budowania dobrego wizerunku i przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa hotelarskiego
Corporate Social Responsibility as the Crucial Factor of Building the Hotel Enterprise's Good Image and Competitive Edge
Źródło
Kwartalnik Naukowy Uczelni Vistula, 2016, nr 3(49), s. 93-113, schematy, bibliogr. 28 poz.
Vistula Scientific Quarterly
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Wizerunek przedsiębiorstwa, Przewaga konkurencyjna, Hotelarstwo
Corporate Social Responsibility (CSR), Company image, Competitive advantage, Hotel industry
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem opracowania jest analiza roli społecznej odpowiedzialności biznesu jako istotnego czynnika w budowaniu dobrego wizerunku i przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa hotelarskiego. W Polsce, mimo kryzysu, ceny utrzymują się na stabilnym poziomie, a placówki hotelarskie postrzegane są jako znakomite miejsca organizacji imprez integracyjnych czy organizacji szkoleń. Znaczenie CSR ma dla hotelarzy wymiar wizerunkowy i finansowy. W znaczeniu wizerunkowym polega na organizacji działań z zakresu CSR, promowaniu takowej koncepcji i wszelkich działań z zakresu obszarów wytyczonych przez normę ISO 26000. W wymiarze finansowym to inwestowanie budżetu w działania CSR, tworzenie nowego wizerunku przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)

An aim of the study is to analyse the role of corporate social responsibility as the crucial factor in building the good image and the competitive advantage of the hotel enterprise. In Poland, in spite of the crisis, prices are at the stable level and the hotel establishments are perceived as excellent venues for organising integration events or trainings. Importance of CSR means an image and financial dimension for hoteliers. In image meaning, it consists in arranging the measures in the area of CSR, promoting such a concept, and all actions in the areas marked out by the ISO 26000 standard. In the financial dimension, this means investing budget in CSR measures and creating a new corporate image. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Broszura Korporacyjna Orbis (2011), Hotelarstwo w najlepszym standardzie.
  2. Business Traveller (2011), Hotele w przyjaźni z naturą, maj.
  3. Dominik P. (red.) (2013), Innowacyjne rozwiązania we współczesnym hotelarstwie, ALMAMER Szkoła Wyższa w Warszawie, Warszawa.
  4. Hotele w przyjaźni z naturą (2011), Business Traveller, maj.
  5. "Panorama Orbisu" (2011), Układ zbiorowy dla pracowników, grudzień, nr 12/311.
  6. "Panorama Orbisu" (2011a), Hotele Novotel przyjazne dzieciom, marzec/kwiecień, nr 2/313.
  7. "Panorama Orbisu" (2011b), Pomoc osobom w trudnej sytuacji życiowej, wrzesień/ październik, nr 5/316.
  8. Pawłowicz I.A., Skriebkowa O., Wallis A. (2009), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, "Zeszyt Naukowy WSOTiH", nr 1.
  9. Raport MillwardBrown SMG/KRC dla PARP (2011), Ocena stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu, Warszawa, 9 grudnia.
  10. Raport Roczny Orbis SA 2010 (2011), Orbis, Warszawa.
  11. Teczka prasowa Accor PLANET 21 (2012).
  12. http://www.allinclusivemagazine.home.pl [dostęp: 06.05.2013].
  13. http://www.dziennikturystyczny.pl [dostęp: 14.05.2013].
  14. http://www.e-hotelarz.pl [dostęp: 27.04.2013].
  15. http://www.e-hotelarz.pl [dostęp: 06.05.2013].
  16. http://www.e-konferencje.pl [dostęp: 17.05.2013].
  17. http://www.fi rma.orbis.pl [dostęp: 05.04.2013].
  18. http://www.green-key.org.pl [dostęp: 27.04.2013].
  19. http://www.green-key.org.pl [dostęp: 14.05.2013].
  20. http://www.hotelnews.pl [dostęp: 27.04.2013].
  21. http://www.ighp.pl [dostęp: 13.05.2013].
  22. http://www.ighp.pl [dostęp: 17.05.2013].
  23. http://www.lumiquiz.com/Pl [dostęp: 13.05.2013].
  24. http://www.nu.fob.org.pl [dostęp: 14.05.2013].
  25. http://www.odpowiedzialnybiznes.pl [dostęp: 14.05.2013].
  26. http://www.radissonblu.pl [dostęp: 17.05.2013].
  27. http://www.rynekhoreca.pl [dostęp: 17.05.2013].
  28. http://www.wp.pl [dostęp: 17.05.2013].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2084-4689
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu