BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Toszewska-Czerniej Weronika (Koszalin University of Technology)
Tytuł
Productivity of Service Delivery Process as A Factor Affecting The Level of Differentiation
Produktywność procesu usługowego jako czynnik kształtujący poziom zróżnicowania
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr 450, s. 584-593, rys., bibliogr. 24 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Polityka ekonomiczna
Słowa kluczowe
Produktywność, Usługi, Praca
Productivity, Services, Labour
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Zróżnicowanie elementów wejściowych procesu powoduje powstanie odmiennych efektów. Dążenie do standaryzacji jest podstawowym działaniem mającym na celu eliminacje dysproporcji rezultatów procesów. Niemniej nawet najwyższy poziom standaryzacji nie pozwala zunifikować realizowanych w organizacji sekwencji. Czynnikiem, który w głównej mierze determinuje niestabilność procesów, jest człowiek. Niepowtarzalność i złożoność zasobów ludzkich jest kluczowym elementem warunkującym rezultaty działalności organizacji. Celem artykułu jest ukazanie, jak podczas realizacji tożsamych procesów organizacyjnych czynnik ludzki wpływa na zróżnicowanie rezultatów procesu. Prezentowane dane mają ukazać dysproporcje w ilości i wydajności pracy wynikające ze zróżnicowania czynnika ludzkiego biorącego udział w procesie świadczenia usług. Artykuł uwzględnia wstępny etap badania produktywności pracy mechaników samochodowych. Badanie pozwala na ukazanie wejść i wyjść procesów warunkujących produktywność i wycenę pracy w danej organizacji(abstrakt oryginalny)

Differentiation of input elements of the process gives rise to different effects. Striving for standardization is an essential measure aimed at the elimination of disparities in processes. However, even the highest level of standardization does not allow to unify the organization implemented in sequence. The factor that largely determines the instability of the process is human. The uniqueness and complexity of human resources is a key element for the results of the organization's activities. This article aims to show how the implementation of service delivery processes by human factor influences the differentiation of process effects. The presented data should show the disparity in the quantity and productivity resulting from the diversity of the human factor involved in the provision of services. The article takes into account the initial stage of research of work productivity of auto mechanics. The study allows to show how the inputs and outputs of the processes determine the productivity and valuation of work in the organization(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ahuja I.P.S., Kumar P., 2009, A case study of total productive maintenance implementation at precision tube mills, Journal of Quality in Maintenance Engineering, Vol. 15 Iss. 3.
  2. Adamczyk P., 2007, Wydajność pracy a poziom wynagrodzeń osób zatrudnionych w przemyśle mięs-nym, Zeszyty Naukowe SGGW, Ekonomika i Organizacja. Gospodarki Żywnościowej, nr 62, Wyd. SGGW, Warszawa.
  3. Adamczyk P., 2008, Produktywność czynników wytwórczych w przemyśle spożywczym w Polsce, Zeszyty Naukowe SGGW, Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, Nr 71, Wyd. SGGW, Warszawa.
  4. Borkowska S., 2004: Wynagrodzenia rozwiązywanie problemów w praktyce, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  5. Bryson J.R., Daniels P.W., Warf B., 2004, Service Worlds: People, Organizations, Technologies, Routledge, Londyn.
  6. Donarski J.A., 1999, Rozwój ruchu produktywności w Polsce. Wizja nowej kultury pracy, Wyd. Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa.
  7. Gableta M., 2003. Człowiek i praca w zmieniającym się przedsiębiorstwie, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław.
  8. Gołaś Z., 2011, Czynniki kształtujące wydajność pracy w sektorze MSP Unii Europejskiej, Journal of Agribusiness and Rural Development, Nr 4(22).
  9. Haus B., 2000, Czynniki wzrostu produktywności przedsiębiorstwa, [in:] Strategie wzrostu produktywności firmy, A. Stabryła (ed.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  10. Jagas J., 1999, Czynniki i metody warunkujące produktywność i wydajność w okresie integracji z Unią Europejską, Wyd. WSP w Opolu, Opole.
  11. Jeziorski L., Borkowski S. (eds.), 2008, Zarządzanie, doskonalenie, zmiany, Oficyna Wydawnicza "Humanitas", Sosnowiec.
  12. Kosieradzka A., 2012, Zarządzanie produktywnością w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  13. Kosieradzka A., Lis S., 2000, Produktywność. Metody analizy oceny i tworzenia programów poprawy, Wyd. Politechniki Warszawskiej, Warszawa.
  14. Kozioł L., 2004. Istota i ocena produktywności, [in:] Prace z zakresu zarządzania, L. Kozioł (ed.), Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie, vol. 5, Tarnów.
  15. Lis R. (ed.), 1999, Vademecum produktywności, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  16. Michalski E., 2007, Marketing, podręcznik akademicki, PWN, Warszawa.
  17. Payne A., 1997, Marketing usług, PWN, Warszawa 1997.
  18. Perenc J. (ed.), 2005, Marketing usług. Wybrane aspekty, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  19. Piętowska-Laska R., 2008, Procesy wzrostu produktywności pracy w firmie na przykładzie branży budowlanej, [in:] Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju społeczno-gospodarczego w skali lokalnej, M.S. Kostka, D. Ostrowska (ed.), Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok.
  20. Piętowska-Laska R., 2012, Doskonalenie produktywności we współczesnych przedsiębiorstwach, Kwartalnik Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej Ekonomia i Zarządzanie, tom 4 nr 2/2012, Białystok.
  21. Skrzypek E., 2000, Jakość i efektywność, UMCS, Lublin.
  22. Szewc-Rogalska A., 2005, Produktywność czynnika ludzkiego w różnych formach własności przedsiębiorstw, [in:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Kapitał ludzki i intelektualny, M.G. Woźniak (ed.), cz. I, Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów.
  23. Szulce H., Chwałek J., Ciechomski W., 2008, Ekonomika handlu, WSiP, Warszawa.
  24. Tokarski T., 2007, Produktywność pracy w Polsce i w krajach Unii Europejskiej. Trajektorie rozwojowe w latach 1990-2004 oraz przewidywania na przyszłość, [in:] Koszty i produktywność pracy w Polsce w kontekście integracji z Unią Europejską, A. Krajewska (ed.), Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2016.450.50
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu