BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gołębiewski Jarosław (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), Bareja-Wawryszuk Ola (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Znaczenie sprzedaży bezpośredniej w polskim rolnictwie
The Importance of Direct Sales in Polish Agriculture
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2016, T. 18, z. 3, s. 82-88, rys., tab., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Sprzedaż bezpośrednia, Rolnictwo, Kanały dystrybucji, Artykuły spożywcze, Gospodarstwa rolne
Direct sales, Agriculture, Distribution channels, Foodstuffs, Arable farm
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem opracowania jest ocena sprzedaży bezpośredniej artykułów żywnościowych w polskim rolnictwie. Dokonano charakterystyki sprzedaży bezpośredniej artykułów żywnościowych, przedstawiono wady i ograniczenia tej strategii w przypadku gospodarstw indywidualnych. Stwierdzono, że gospodarstw rynku lokalnego stanową ważną i rosnącą populację gospodarstw prowadzących produkcję rolniczą w Polsce.(abstrakt oryginalny)

The aim of the study was to assess the direct selling food in Polish agriculture.There have been characteristics of the direct sale of food, presents the drawbacks and limitations of this strategy in the case of individual farms. It was found that the farms of the local market constitute an important and growing population of households engaged in agricultural production in Poland.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bareja-Wawryszuk Ola. 2015. Instytucjonalne i prawne uwarunkowania funkcjonowania lokalnych systemów żywnościowych w Polsce. [W] Wyzwania współczesnej gospodarki -aspekty teoretyczne i praktyczne, red. B. Gołębiewska, 487. Warszawa: Wydawnictwo SGGW.
  2. Branson Robert E., Douglass G. Norvell. 1983. Introduction to agricultural marketing. New York: McGraw- Hill Book Company.
  3. CDR. 2014. Znaczenie sprzedaży bezpośredniej (marketingu bezpośredniego), przykładów dobrych i złych działań w zakresie marketingu, sprzedaży bezpośredniej i obsługi klienta w opinii uczestników szkoleń dla rolników i przedsiębiorców. [W] Rozwój systemu marketingu bezpośredniego. Raport CDR w Brwinowie, Oddział w Krakowie. http://ksow.pl/fileadmin/ user_upload/ksow.pl/.../raport_podsumowujacy. pdf, dostęp 28.07.2016.
  4. Czubała Anna. 1996. Dystrybucja produktów. Warszawa: PWE.
  5. GUS. 2011. Powszechny spis rolny 2010. Zrównoważenie polskiego rolnictwa. Warszawa. http://stat.gov. pl/obszary-tematyczne/rolnictwo-lesnictwo/psr-2010/powszechny-spis-rolny-2010-zrownowazeniepolskiego- rolnictwa,11,1.html, dostęp 15.06.2016.
  6. GUS. 2014. Charakterystyka gospodarstw rolnych 2013 r. http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/rolnictwo- -lesnictwo/rolnictwo/charakterystyka-gospodarstw-rolnych-w-2013-r-5,4.html, dostęp 15.06.2016.
  7. Ilbery Brian, Damian Maye. 2006. "Retailing Local Food in the Scottish-English Borders: a Supply Chain Perspective". Geoforum 37 (3): 352-367.
  8. Irshad Humaira. 2010. Local food. A rural opportunity. Government of Alberta. Agriculture and Rural Development. http://www1.agric.gov.ab.ca, dostęp 17.07.2016.
  9. Pretty Jules. 2001. Some Benefits and Drawbacks of Local Food Systems. Briefing Note for TVU. Sustain AgriFood Network. http://www.sustainweb.org/pdf/afn_m1_p2.pdf, dostęp 12.07.2016.
  10. Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 29 grudnia 2006 r. w sprawie wymagań weterynaryjnych przy produkcji produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do sprzedaży bezpośredniej. Dz.U. z 2007, nr 5, poz. 38.
  11. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 czerwca 2007 r. w sprawie dostaw bezpośrednich środków spożywczych. Dz.U. z 2007 r. nr 112, poz. 774.
  12. Sałata Barbara. 2011. Sprzedaż bezpośrednia z gospodarstw rolnych. Brwinów-Radom: CDR w Brwinowie, Oddział w Radomiu. http://www.cdr.gov.pl/pol/wydawnictwa, dostęp: 17.07.2016.
  13. Ustawa z dnia 16 grudnia 2005 roku o produktach pochodzenia zwierzęcego. Dz.U. z 2006 , nr 17, poz. 127.
  14. Ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Dz.U. nr 171, poz. 1225, z późn. zm.
  15. Ustawa z 9 kwietnia 2015 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw. Dz.U. z 2015, poz. 699.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu