BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rybowska Agnieszka (Akademia Morska w Gdyni)
Tytuł
Produkty sojowe w opinii konsumentów trójmiasta
Soy Products in the Tri-City Consumers' Opinion
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2016, T. 18, z. 3, s. 310-314, rys., tab., bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Produkcja roślinna, Konsument, Biogospodarka, Konsumpcja
Crop production, Consumer, Bioeconomy, Consumption
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Trójmiasto
TriCity
Abstrakt
Celem badań było poznanie opinii konsumentów na temat spożywczych produktów sojowych, co może być argumentem do uprawy soi w Polsce. Przedmiot badań stanowiły produkty sojowe i ich postrzeganie przez konsumentów. Zastosowano metodę ankiety bezpośredniej. Badanie przeprowadzono w grupie 188 trójmiejskich konsumentów produktów sojowych. Wykazano zainteresowanie konsumentów tymi produktami. W opinii badanych główne walory tych produktów to właściwości prozdrowotne i wygoda przygotowania. Barierę do ich nabywania stanowi mała dostępność produktu na rynku.(abstrakt oryginalny)

The aim of the study was to investigate consumers' opinion about the food soy products, which may be an argument for the cultivation of soybeans in Poland. The subject of research were soy products and their perception by consumers. There has been used the method of direct research. The study was conducted among 188 consumers of soy products from Tricity. It has been demonstrated consumer interest in these products. According to the respondents the main advantages of these products are health benefits and ease of preparation. Barrier to their purchase is a low availability of the product on the market.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bartoszczuk Paweł. 2014. "Perspektywy rozwoju biogospodarki". ZS WSH Zarządzanie 1: 357-364.
  2. FAO. 2010. Perspectives on non-food applications of biotechnologies. http://www.fao.org/fileadmin/templates/ abdc/documents/ingelbre.pdf, dostęp czerwiec 2016.
  3. Figura Katarzyna, Hanna Libera. 2015. "Skuteczność soi w menopauzie". Leki-i-fakty.pl, http://www.leki- -i-fakty.pl/node/79, dostęp: czerwiec 2016.
  4. Gołębiewski Jarosław. 2013. "Zrównoważona biogospodarka - potencjał i czynniki rozwoju". [W] Ekonomia dla przyszłości. Odkrywać naturę i przyczyny zjawisk gospodarczych. IX Kongres Ekonomistów Polskich. Warszawa: PTE. www.pte.pl, dostęp czerwiec 2016.
  5. Jerzak Michał A., Dorota Czerwińska-Kayzer, Joanna Florek, Magdalena Śmiglak-Krajewska. 2012. "Determinanty produkcji roślin strączkowych jako alternatywnego źródła białka - w ramach nowego obszaru polityki rolnej w Polsce". Roczniki Nauk Rolniczych. Seria G 99 (1): 113-120.
  6. Jędrusek-Golińska Anna, Krystyna Szymandera-Buszka, Marzanna Hęś, Piotr Ziętara. 2010. "Wiedza na temat soi, jej przetworów i właściwości alergennych wśród studentów dwóch poznańskich uczelni". Hygeia Public Health 45 (2): 177-180.
  7. Kopeć Aneta, Estera Nowacka, Ewa Piątkowska, Teresa Leszczyńska. 2011. "Charakterystyka i prozdrowotne właściwości steroli roślinnych". Żywność. Nauka. Technologia. Jakość 3 (76): 5-14.
  8. Lange Ewa. 2013. "Produkty bezglutenowe na rynku polskim". Handel Wewnętrzny 4 (345): 83-95.
  9. Pajewski Tomasz. 2014. "Biogospodarka jako strategiczny element zrównoważonego rolnictwa". Roczniki Naukowe SERiA 16 (5): 179-184.
  10. Rembeza Jerzy. 2012. "GMO a międzynarodowy rynek soi". Zagadnienia Ekonomiki Rolnej 4 (333): 3-14.
  11. Szymkiewicz Agata, Lucjan Jędrychowski. 2003. "Immunogenne właściwości nasion roślin strączkowych". Żywność. Nauka. Technologia. Jakość 10 (1): 14-24.
  12. Tyczewska Agata, Joanna Gracz, Tomasz Twardowski, Aleksandra Małyska. 2014. "Soja przyszłością polskiego rolnictwa?". Nauka 4: 121-138.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu