BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wołoszyn Jan (Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej), Ratajczak Marcin (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Społeczne aspekty działalności przedsiębiorstw agrobiznesu z obszarów wiejskich
The Social Aspects of Corporate Agribusiness in Rural Areas
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2016, T. 18, z. 3, s. 385-389, rys., tab., bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo, Agrobiznes, Obszary wiejskie, Społeczna odpowiedzialność
Enterprises, Agrobusiness, Rural areas, Social Responsibility
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem pracy jest ukazanie korzyści społecznych, jakie odnoszą przedsiębiorstwa agrobiznesu z faktu wdrażania założeń koncepcji CSR. Badania na ten temat przeprowadzono na przełomie 2014 oraz 2015 roku i obejmowały 182 mikro (0-9 osób), małe (10-49 zatrudnionych) i średnie (50-249 pracowników) przedsiębiorstwa agrobiznesu prowadzące działalność gospodarczą na obszarach wiejskich województwa małopolskiego. Wyniki badań dowodzą, że przedsiębiorcy z branży agrobiznesu dostrzegają korzyści społeczne z wdrażania założeń koncepcji CSR w swoich firmach.(abstrakt oryginalny)

The aim of this study was to show the social benefits they perceive the company agribusiness from the fact of implementing the concept of CSR. Research on the subject has been carried out at the turn of 2014 and 2015, included 182 micro (0-9 persons), small (10-49 employees) and medium (50-249 employees) enterprises agribusiness engaged in business activities in rural areas of the Malopolska Province. Results show that entrepreneurs from agribusiness industry recognize the social benefits of the implementation of the objectives of CSR in their companies.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczyk Jadwiga. 2009. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  2. ISO 26000: 2011. Guidance on Social Responsibility. Norma Międzynarodowa dotycząca społecznej odpowiedzialności. http://www.csrconsulting.pl/docs/zasobnik_plik_20110117161540_516.pdf, data dostępu 12.06.2016 r.
  3. Kulwicki Eugeniusz. 2011. "Społeczne i etyczne aspekty przedsiębiorczości". Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie 2: 2-3.
  4. Rogall Holger. 2010. Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.
  5. Rojek-Nowosielska Magdalena. 2006. Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.
  6. Wołoszyn Jan, Marcin Ratajczak, Ewa Stawicka. 2012. Społeczna odpowiedzialność małych i średnich przedsiębiorstw agrobiznesu z obszarów wiejskich. Warszawa: Wydawnictwo SGG
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu