BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zawadka Jan (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
"Hity turystyki wiejskiej" w świadomości Polaków
"Hits of Rural Tourism" in the Consciousness of Poles
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2016, T. 18, z. 3, s. 396-401, rys., tab., bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Turystyka wiejska, Agroturystyka, Wyniki badań
Rural tourism, Agrotourism, Research results
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem badań było rozpoznanie świadomości istnienia wśród Polaków projektu "Hity turystyki wiejskiej" oraz popularności 33 produktów wchodzących w jego skład. Badaniami ankietowymi objęto 830 respondentów. Ponad 70% badanych nie miało świadomości istnienia takiego projektu, a jedynie 2,8% z nich potrafiło wskazać przykłady konkretnych produktów wchodzących w skład hitów. Znanymi i najczęściej odwiedzanymi przez badanych były: Babskie Ranczo, Stawy Milickie i Tatarska Jurta. Odsetek wskazań w ich przypadku nie przekraczał jednak 3%. Źródłem, z którego badani czerpali informację na temat poszczególnych hitów był internet oraz znajomi. Najważniejszym wnioskiem z przeprowadzonych badań jest stwierdzenie, że działania promujące projekt "Hity turystyki wiejskiej" są nieskuteczne.(abstrakt oryginalny)

The aim of the study was to identify awareness among Poles of the project "Hits rural tourism" and the popularity of 33 products included in its composition. The survey involved 830 respondents. Over 70% of respondents had no awareness of the existence of such a project, and only 2.8% of them were able to identify examples of specific products included in the hits. Known and most frequently visited by the respondents were: Babskie Ranczo, Stawy Milickie or Tatarska Jurta. The percentage indicated in the case did not exceed 3%. The source from which the respondents drew information on individual hits was the internet and friends. The most important conclusion from the study is that measures to promote the project "Hits rural tourism" are ineffective.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Foldery promocyjne z serii "Odpoczywaj na wsi: Aktywnie, Edukacyjnie, Kulinarnie, Naturalnie, Tradycyjnie".
  2. Korzec Anna. 2015. "Ministerstwo Rolnictwa promuje przeboje agroturystyki". Rzeczpospolita, 13 maja 2015. www.rp.pl.
  3. MRiRW. 2007. Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie. Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi i współfinansowany ze środków UE w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
  4. MRiRW. 2013. Projekt "Hity Turystyki Wiejskiej". [W] Infrastruktura okołoturystyczna jako element wzbogacający ofertę obszarów wiejskich. Kielce: V Międzynarodowe Targi Turystyki Wiejskiej i Agroturystyki. AGROTRAVEL 2013, 5-7 kwietnia 2013. http://agro.travel.
  5. www.agroturystyka.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu