BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cupiał Michał (Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie), Szeląg-Sikora Anna (Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie), Gródek-Szostak Zofia (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
Tytuł
Kanały dystrybucji w wybranym przedsiębiorstwie przetwórstwa mięsa
Distribution Channels in Selected Meat Processing Company
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2016, T. 18, z. 4, s. 37-41, rys., tab., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo, Kanały dystrybucji, Produkcja mięsa, Mięso, Przetwory mięsne, Biogospodarka, Wyniki badań
Enterprises, Distribution channels, Production of meat, Meat, Meat products, Bioeconomy, Research results
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest próba oceny kanałów dystrybucji w wybranym przedsiębiorstwie przetwórstwa mięsa. Trzy kanały istniejące w przedsiębiorstwie zostały ocenione metodą analityczno-punktową. Dane dotyczyły roku 2015. Najwyższą ocenę uzyskał kanał firmowy, a najniższą patronacki. Najlepiej oceniony kanał dystrybucji miał największy udział w sprzedaży, równocześnie uzyskał on najwyższe oceny w 6 kategoriach.(abstrakt oryginalny)

The paper includes an assessment of the distribution channels in the selected meat processing enterprise. Data related to 2015. Three channels existing in the undertaking have been rated by the analytical-point method. Highest rating earned a brand channel, and the lowest channel patronage. Channel best rated was the largest channel sales share, at the same time he received the highest ratings in 6 categories.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamowicz Mieczysław. 2014. "Europejska koncepcja biogospodarki i jej przełożenie na działania praktyczne". Economic and Regional Studies/Studia Ekonomiczne i Regionalne 7 (4): 5-21.
  2. Christopher Martin. 1996. Strategia zarządzania dystrybucją. Praktyka logistyki biznesu. Warszawa: Placet.
  3. Cyran Kazimierz. 2007. Nowe spojrzenie na sprzedaż bezpośrednią jako element wspierania dystrybucji żywności. [W] Transfer wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu, red. S. Makarski, P. Cyrek, S. Dybka, A. Kasprzyk, 147-156. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
  4. Czubała Anna. 2001. Dystrybucja produktów. Warszawa: PWE.
  5. ETP. 2011. The European bioeconomy in 2030. Delivering sustainable growth by ad dressing the grand societal challenges. The White Paper ECOTEPS. Europa Bio. 2011. European Technology Platforms, http://eurocallendar.eu.
  6. Garbarski Lechosław, Ireneusz Rutkowski, Wojciech Wrzostek. 2000. Marketing, Warszawa: PWE.
  7. Jacyna Marianna. 2012. System Logistyczny Polski. Uwarunkowania techniczno-technologiczne komodalności transportu. Warszawa: OWPW.
  8. Jarzębowski Sebastian. 2013. Integracja łańcucha dostaw jako element kształtowania efektywności sektora przetwórstwa rolno-spożywczego. Warszawa: Wydawnictwo SGGW.
  9. KE. 2012. Innowacje na rzecz zrównoważonego wzrostu. Biogospodarka dla Europy. Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów. COM(2012) 60 final. Bruksela: Komisja Europejska.
  10. Kotler Philip. 2010. Marketing 3.0. New Jersey: John Wiley & Sons.
  11. Słowiński Bronisław. 2008. Wprowadzenie do Logistyki. Koszalin: Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu