BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pietrzyk Sylwester (Społeczna Akademia Nauk)
Tytuł
Trust Towards the Organization, the Training Group and the Coach as Crucial Factors Determining the Effectiveness of Employee Trainings in Organizations
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2016, t. 17, z. 10, cz. 1, s. 79-89, tab., bibliogr. 18 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Zarządzanie w dobie ograniczonego zaufania
Słowa kluczowe
Zaufanie, Szkolenia, Efektywność, Zarządzanie przedsiębiorstwem
Trust, Training, Effectiveness, Enterprise management
Uwagi
summ.
Abstrakt
The statistics figures show that training effectiveness is a crucial factor in gaining an important role on the economic market. However, we realized that low trust is causing many training failures. There are many reasons for such a situation, i.e. a mismatch between the workforce and the company or the trainer. These factors entail deep changes treating trust as an underestimated cause of low training effectiveness. We present a behavioral scale showing how important challenge it is. Despite the deep influence of low trust, we can indicate effective training methods to overcome this problem. The problem is complex and refers to different steps-levels in the training process. From identifying and analyzing, delivering the training to evaluating it. A lack of trust is equal to strong resistance of participants, and in the worst case, it is capable of completely blocking the achievement of the training goals. The training process is usually cost prone, and therefore it is important to manage effectively the whole process, especially in situations where we can expect a lack of trust, e.g. a big process of change, fusions or mergers, downsizing, changes in the hierarchy structure etc. We should take special care when we train people so as to achieve the training goals to the highest possible degree. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Antoszkiewicz J., Pawlak Z. (2010), Techniki menedżerskie - skuteczne zarządzanie firmą, Warszawa.
  2. Antoszkiewicz J.D. (2014), Starzenie się społeczeństwa a zagadnienia edukacyjne, Zarządzanie - nowe perspektywy w dobie zmian demograficznych, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. XV, zeszyt 11, cz. 1, red. E. Gołębiowska.
  3. Aronowska I. (2014), Efektywna praca w zespołach międzypokoleniowych, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. XV, 11, cz. 2, red. E. Gołębiowska.
  4. Arrow K.J. (1974), The Limits of Organizations, W.W. Norton and Company, New York.
  5. Bachmann R. (2000), Conclusion: Trust - Conceptual Aspects of a Complex Phenomenon [in:] C. Lane, R. Bachmann (red.), Trust within and between organizations: conceptual issues and empirical applications, Oxford University Press, Oxford.
  6. Bennis W., Goleman D., O'Toole J. (2009), Przejrzystość w biznesie. Szczerość. Zaufanie. Jasne zasady, MT Biznes, Warszawa.
  7. Blanchard K. (2016), Przywództwo, Warszawa.
  8. Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M. (2007), Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Difin, Warszawa.
  9. Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M. (2009), Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer, Krakow.
  10. Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Sankowska A., Znaczenie zaufania i zarządzania zaufaniem w opinii przedsiębiorstw, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/32/id/696.
  11. Kirkpatrick D. (2001), Cztery poziomy oceny efektywności szkoleń, EMKA, Warszawa.
  12. Luhmann N. (1979), Trust and Power, John Wiley, New York.
  13. Olesiński Z. (2010), Zarządzanie relacjami międzyorganizacyjnymi, C.H. Beck, Warszawa.
  14. Olesiński Z., Pastusiak L. (2015), Stosunki międzynarodowe; teoria i praktyka, PWE, Warszawa.
  15. Rae L. (2001), Planowanie i projektowanie szkoleń, Kraków.
  16. Richert-Kazimierska A., Stankiewicz K. (2014), Poczucie zadowolenia z pracy czy wiek ma znaczenie?, Zarządzanie-nowe perspektywy w dobie zmian demograficznych w świetle badań, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. XV, zeszyt 11, cz. 2, red. E. Gołębiowska.
  17. Silberman M., Auerbach C. (2004), Metody aktywizujące na szkoleniach, Kraków.
  18. Świerszczak K., Ziemba M. (2014), Poczucie zadowolenia z pracy czy wiek ma znaczenie?, Zarządzanie wiekiem w przedsiębiorstwie szansa czy zagrożenie?, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. XV, zeszyt 11, cz. 2, red. E. Gołębiowska.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu