BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jurczak Jolanta (Społeczna Akademia Nauk)
Tytuł
Design Thinking w stymulowaniu innowacyjności i jakości kształcenia szkół wyższych
Design Thinking in Stimulation of Innovation and Quality of University Education
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2016, t. 17, z. 7, cz. 1, s. 145-157, tab., rys., bibliogr. 8 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Humanistyczne aspekty zarządzania wiedzą i kompetencjami
Słowa kluczowe
Szkolnictwo wyższe, Innowacje, Jakość, Myślenie projektowe
Higher education, Innovations, Quality, Design thinking
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł prezentuje wykorzystanie metodyki Design Thinking w rozwiązywaniu problemów podwyższania innowacyjności i jakości kształcenia szkół wyższych. Wskazano w nim na istotę i filozofię działania Design Thinking, wyodrębniono metody i techniki wykorzystywane przy jej implementowaniu, ze szczególnym uwzględnieniem rad i wskazówek pomocnych przy jej zastosowaniu w kreowaniu innowacyjności i jakości kształcenia. W końcowej części opracowano również algorytm postępowania w celu stymulowania innowacyjności i jakości oferty kształcenia według metodyki Design Thinking. (fragment tekstu)

Nowadays, enterprises which operate in dynamic market are obligated to improve their ways of action constantly. They aim at creating and developing their products and services, in order to satisfy final users, in the most effective way. To do this, Design Thinking becomes very helpful.
The article presents the methodology of Design Thinking in solving problems connected with increasing innovations and quality of universities. The article pays attention particularly to the concept and philosophy of Design Thinking, as well as it shows methods and techniques which are used at implementing this methodology in education and science area. Finally, the article pays special attention to advices which should be taken into consideration in using this methodology in creating the innovation and quality of education. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Akademia Morska w Szczecinie współorganizatorem Design Thinking Week 2014 (2014), AAM nr 3 (83).
  2. Brown T. (2008), Design Thinking, "Harvard Business Review", June, s. 86.
  3. Brown T. (2013), Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność, Wydawnictwo Libron, Wrocław.
  4. Foks Ł. (2015), 5 najtrafniejszych definicji Design Thinking, https://medium.com/@fokslukasz/5-najtrafniejszych-definicji-design-thinking-b3dc0594d30e#.7a5dn12pw.
  5. Kelley T., Kelley D. (2012), Reclaim Your Creative Confidence, "Harvard Business Review", no. 12.
  6. Lockwood T. (2010), Design Thinking. Integrating Innovation, customer experience and brand value, Allworth Press.
  7. Mootee I. (2013), Design Thinking for Strategic Innovation: What They Can't Teach You at Business or Design School, Wiley.
  8. Portal wiedzy o Design Thinking w Polsce (2015), www.designthinking.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu