BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Krenska Natalia (University of Warsaw)
Tytuł
Experimental Verification of Teaching Russian Business at the University Level
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2016, t. 17, z. 7, cz. 1, s. 239-252, tab., rys., bibliogr. 6 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Humanistyczne aspekty zarządzania wiedzą i kompetencjami
Słowa kluczowe
Komunikowanie w biznesie, Komunikowanie międzykulturowe, Język rosyjski
Business communication, Intercultural communication, Russian language
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Rosja
Russia
Abstrakt
The article is an attempt to undertake an analysis of teaching Russian for business communication to Polish university students. The author, guided by theoretical foundations available in Polish and foreign literature on this subject and first of all by her own teaching experience, carried out linguodidactic experiment which aim was to assess the whole range of indicators which determine the general level of mastering business language as well as the impact of linguosocial component on the process of learning business language in achieving more effective learning outcomes. The results of the experiment proved that the direct transition from linguistic competence to communicative one is impossible leaving out of account such important components as sociological and intercultural ones. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Council of Europe, Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment, Cambridge University Press, www.uk.cambridge.org/elt [2001].
  2. Ellis R. (1994), The study of Second Language Acquisition, Oxford University Press, Oxford.
  3. Hall E. (1959), The silent language, Anchor Books, New York.
  4. Henslin J.M. (1993) Sociology: A Down to Earth Approach, Allyn & Bacon, Southern Illinois University.
  5. Neuliep J.W. (2006), Intercultural communication: A contextual approach, Sage Publications.
  6. Trager G., Hall E. (1954), Culture as Communication: A Model and Analysis, New York.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu