BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kulish Inna (Instytut Badań Regionalnych im. M. Doliszniogo Narodowej Akademii Nauk Ukrainy), Kravtsiv Iryna (Lwowski Narodowy Uniwersytet Medycyny Weterynaryjnej i Biotechnologii im. S. Gzhytskiego)
Tytuł
Kształtowanie przewag konkurencyjnych obszarów wiejskich : branding i marketing
Formation of Competitive Advantages of Rural Areas : Branding and Marketing
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Administracja i Zarządzanie (38), 2016, nr 111, s. 69-75, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Obszary wiejskie, Rozwój obszarów wiejskich, Marketing regionalny, Budowanie świadomości marki, Przewaga konkurencyjna
Rural areas, Rural development, Regional marketing, Branding, Competitive advantage
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Zbadano zasady teoretyczne i metodologiczne powstawania brandingu i marketingu obszarów wiejskich. Udowodniono ważną rolę brandingu i marketingu obszarów wiejskich w zwiększaniu konkurencyjności regionu i kraju. Określono podstawowe kierunki rozwoju brandingu i marketingu obszarów wiejskich w nowoczesnych warunkach. Zaproponowano środki dla wdrożenia mechanizmów marketingowych w działalności samorządów wiejskich społeczności terytorialnych w celu poprawy ich konkurencyjności.(abstrakt oryginalny)

Theoretical and methodological foundations of the formation of the marketing of rural areas have been researched. The significant role of marketing rural territories in enhancing the competitiveness of the region have been proved. The main directions of marketing development of rural territories have been outlined, according to modern conditions. The activities for implementation of marketing mechanisms in the activities of local government of rural territorial communities have been proposed. The aim of the activities is to increase the competitiveness of their economies.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Anholt S., Nation-brands and the value of provenance, Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition; Ed. Nigel Morgan, Annette Pritchard and Roger Pride, Oxford: Butterworth Heinemann, 2002.
  2. Begg I., Cities and Competitiveness, Urban Studies, Vol. 36(5)1999.
  3. Carola S., Hjalager A.M., Branding rural areas: motives, measures and management, http://www.vitalruralarea.eu/scientific-articles [dostęp: 2 września 2016].
  4. Freire J.R., «Local People» a critical dimension for place brands, Journal of Brand Management, №16, 2009.
  5. Freire J.R., Geo-branding, are we talking nonsense? A theoretical reflection on brands applied to places, Place Branding, № 1, 2005.
  6. Kotler P., Haider D. H., Rein I., Marketing Places: Attracting Investment, Industry, and Tourism to Cities, States, and Nations, New York : Free Press, 1993.
  7. Olins W., Branding the nation - The historical context, Journal of Brand Management, Vol. 9(4-5), 2002.
  8. Rainisto K.S., Success Factors of Place Marketing: A Study of Place Marketing Practices in Northern Europe and the United States: Doctoral Dissertations by Seppo K. Rainisto, Helsinki University of Technology, Institute of Strategy and International Business: Espoo, 2003.
  9. Бepг Л.C., Ландшафтнo-гeoгpафичecкиe зoны CCCP, Лeнингpад, Bcecoюзная Aкадeмия Ceльcкoхoзяйcтвeнных Hаук им. Лeнина; Изданиe Инcтитута Pаcтeниeвoдcтва, 1930.
  10. Бepг Л.C., Hoмoгeнeз, или эвoлюция на ocнoвe закoнoмipнocтeй, Пeтepбуpг: Гocудаpcтвeннoe издатeльcтвo, 1922.
  11. Bинoгpадчий B., Пiдхoди дo забeзпeчeння кoнкуpeнтocпpoмoжнocтi peгioну, Teopeтичнi i пpактичнi аcпeкти eкoнoмiки та iнтeлeктуальнoї влаcнocтi, Toм 1, № 2, 2012.
  12. Bлаcюк O., Koнкуpeнтocпpoмoжнicть peгioнiв як eлeмeнт iнтeгpацiйних cтpатeгiй Укpаїни, Coцiальнo-eкoнoмiчнi пpoблeми cучаcнoгo пepioду Укpаїни. Kлаcтepи та кoнкуpeнтocпpoмoжнicть пpикopдoнних peгioнiв, Bип. 3(71). HAH Укpаїни. Ін-т peгioнальних дocлiджeнь. Львiв, 2008.
  13. Гepoдoт, Иcтopия в дeвяти книгах, Издатeльcтвo «Hаука», Лeнингpад 1972.
  14. Koвальчук B., Запoтoцький C., Чинники впливу на фopмування кoнкуpeнтocпpoмoжнocтi cучаcнoгo peгioну Чаcoпиc каpтoгpафiї, Bип. 4, 2012.
  15. Паcтepнак O.І., Eкoнoмiчний poзвитoк peгioну, HAH Укpаїни, Ін-т peгioнальних дocлiджeнь, Львiв, 2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2082-5501
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu