BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Klinowski Marcin (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Miejsce przedmiotów dotyczących podatków na studiach ekonomicznych i ich postrzeganie przez studentów
The Place of the Tax Courses on Economic Studies and Its Perception by Students
Źródło
Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica, 2016, nr 83, s. 77-88, rys., bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Studenci, Kształcenie, Podatki, Rachunkowość
Students, Learning, Taxes, Accounting
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem niniejszego opracowania jest zbadanie, jak przedmioty podatkowe w odczuciach studentów uczelni ekonomicznej wpływają na ich postawę przedsiębiorczości oraz czy uznawane są przez nich za przydatne w życiu zawodowym.(fragment tekstu)

Both students and employers often accuse universities of little practical offer which is unfit to the current needs of the market. One of the arguments which can oppose this opinion is offering tax courses by the economic universities. Knowledge of the tax system is an essential element in the education of students. Acquired at university knowledge and skills in the field of taxation and insurance may be utilized primarily within the framework of own business. In addition, information gained while studying may be invaluable in the case of persons who are gainfully involved in business management. Presented considerations are based on the empirical studies carried out among students on economy faculty.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Buk H. 2014. Oczekiwania środowiska biznesu co do kształcenia ekonomistów przez uczelnię wyższą. Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., Ser. Oeconomica 311(75), 31-40.
  2. Borowiec L. 2011. Ocena jakości kształcenia na specjalności: rachunkowość i controlling na podstawie badań ankietowych. Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., Ser. Oeconomica 287(63), 7-22.
  3. Kędzierska I. 2011. Studia ekonomiczne w ocenie studentów i absolwentów kierunków ekonomicznych. Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., Ser. Oeconomica 287(63), 81-90.
  4. Ojastu D., Chiu R., Olsen P.I. 2011. Cognitive model of entrepreneurship and its reflection in education. J. Enterpris. Cult. 19(4), 397-434.
  5. Siwińska J. 2011. Czy polskie uczelnie wyższe odpowiadają na wyzwania rynku pracy. Portal innowacji, http://www.pi.gov.pl/, dostęp: 18.11.2015 r.
  6. Szkolnictwo wyższe w Polsce. Raport Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. 2013. Warszawa, MNiSW.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2081-0644
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.21005/oe.2016.83.2.08
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu