BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Michałowska Katarzyna (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Problemy dydaktyczne w nauczaniu rachunkowości i przedmiotów pokrewnych
Didactic Problems in Teaching Accounting and Related Subjects
Źródło
Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica, 2016, nr 83, s. 171-180, rys., tab., bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Rachunkowość, Nauczanie, Dydaktyka
Accounting, Teaching, Didactics
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem opracowania jest ukazanie, że w procesie nauczania-uczenia się występuje wiele problemów dydaktycznych, z którymi spotyka się zarówno kadra dydaktyczna, jak i studenci. Problemy te wpływają na jakość kształcenia, zadowolenie z zajęć, efektywność przyswajania wiedzy oraz atrakcyjność zajęć. Zaproponowano również wprowadzenie pewnych działań, mających na celu zniwelowanie negatywnych skutków omówionych problemów.(fragment tekstu)

Problems in teaching accounting refer to subjects of teaching-learning process. The research shows, which didactic problems are observable by students during learning accounting or related subjects. These problems confronted with teachers problems. The research was done thanks to inquiry form on three students groups. In this study the solutions were proposed. They should decrease a negative influence of didactic problems or eliminate them completely.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Chmielewska I. 2009. Rola i zadania nauczyciela akademickiego, w: Nauczyciele wobec wyzwań współczesności. Doświadczenia - badania - koncepcje. Red. W. Przygońska, I. Chmielewska. Łódź, WSH, 235.
  2. Obuchowska I. 2009. Problemowe zachowania uczniów, w: Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Red. K. Kruszewski. Warszawa, PWN, 382.
  3. Petty G. 2010. Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców. Sopot, GWP, 363.
  4. Stępień M., Pogodzińska-Mizdrak E. 2011, Wybrane problemy dydaktyczne rachunkowości w uczelni wyższej. Zesz. Nauk. UE Krak. 849, 114.
  5. Waloszek D. 2002. Porozumienia się jako kompetencje nauczyciela XXI wieku, w: W poszukiwaniu wyznaczników kompetencji nauczyciela XXI wieku. Red. E. Kozioł, E. Kobyłecka. Zielona Góra, Uniwersytet Zielonogórski, 141.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2081-0644
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.21005/oe.2016.83.2.17
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu