BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gajda Angelika
Tytuł
Szanse polskich firm cukierniczych na rynku Uzbekistanu
Prospects for Polish Confectionery Companies on the Uzbek Market
Źródło
Debiuty Ekonomiczne, 2016, nr 16, s. 76-86, tab., rys., bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Państwo i przedsiębiorstwo wobec wyzwań globalnej gospodarki
Słowa kluczowe
Rynek wyrobów cukierniczych, Rynek słodyczy, Konkurencyjność, Internacjonalizacja, Eksport, Wyroby cukiernicze
Confectionery products market, Sweets market, Competitiveness, Internationalization, Export, Confectionery
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Uzbekistan
Uzbekistan
Abstrakt
Polski rynek cukierniczy wciąż jest perspektywiczny. Eksport polskich wyrobów cukierniczych z roku na rok rośnie. W 2013 roku wartość eksportu słodyczy wyniosła 6,3 miliarda PLN. Polskie słodycze mają odbiorców w wielu krajach, głównie Unii Europejskiej, ale trafiają one również do Rosji, Turcji czy Stanów Zjednoczonych. Wiele rynków jest po prostu przesyconych, a konkurencja bardzo duża. Warto przyglądać się takim rynkom, jak np. Uzbekistan. Nie jest to jeszcze miejsce stabilne do prowadzenia interesów, ale rząd Uzbekistanu powoli liberalizuje handel w tym kraju. Jeśli chodzi o przemysł słodyczy, to jest to obiecujący kierunek. W Uzbekistanie obserwuje się dodatni przyrost naturalny. Ponadto nie ma mody na zdrowe odżywianie, a popyt na słodycze w kolejnych latach będzie rósł, co stanowi impuls do obserwacji tego rynku. (abstrakt oryginalny)

The Polish confectionery market has prospects for growth. Export of Polish products increases every year. The value of sweets' export amounted to 6.3 bn PLN in 2013. The Polish sweets are sold in many countries, mainly in the European Union, but also in Russia, Turkey or the United States. The Polish companies are expanding and searching for new markets. A lot of markets are just oversaturated and competition is very strong. It is definitely worth watching such markets as Uzbekistan. Now it is not a stable place for doing business, but the government of Uzbekistan slowly increases trade liberalization. The sweets industry is a very hopeful direction. More children are born, there is no trend of healthy food, and demand for sweets will grow in the following years, which is an incentive for a close observation of this market. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Biełżecka, P., 2013, Rynek słodyczy spowolnił w ostatnich latach. Od 2014 wzrost przyspieszy, Warszawa, http://www.portalspozywczy.pl/slodycze-przekaski/wiadomosci/rynek-slodyczy-spowolnil-w-ostatnich-latach-od-2014-wzrost-przyspieszy,99628.htinl [dostęp: 27.02.2015].
  2. Biznes.pl, 2015, http://biznes.pl/waluty/profile/fixing-nbp/sum-Uzbekistan,822,0,143,profile-waluta-nbp.html [dostęp: 29.05.2015].
  3. Euromonitor, 2013, http://www.portal.euromonitor.com,gmid2.han3.ue.poznan.pl/portal/analysis/tab [dostęp: 27.02.2015].
  4. Euromonitor, 2013, http://www.portal.euromonitor.com.gmid2.han3.ue.poznan.pl/portal/analysis/tab [dostęp: 27.02.2015].
  5. Gorynia, M., Łaźniewska, E. (red.), 2010, Kompendium wiedzy o konkurencyjności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  6. Gorynia, M., 2007, Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  7. Informator Ekonomiczny Ministerstwa Spraw Zagranicznych, 2013, http://www.informatorekonomiczny.msz.gov.pl/pl/azja/uzbekistan/ [dostęp: 28.02.2015].
  8. KPMG 2014a, Rośnie apetyt na polskie słodycze, Warszawa, http://www.kpmg.com/PL/pl/IssuesAndInsights/ArticlesPublications/Strony/Informacja-Prasowa-15-04-2014-Rosnie-apetyt-na-polskie-slodycze.aspx [dostęp: 27.02.2015].
  9. KPMG 2014b, Rynek słodyczy w Polsce, Warszawa, http://www.kpmg.com/PL/pl/IssuesAndInsights/ArticlesPublications/Documents/2014/Rynek-slodyczy-w-Polsce-2014-on-line-secured.pdf [dostęp: 28.02.2015].
  10. Legatum Prosperity Index, 2014, http://www.prosperity.com [dostęp: 1.03.2015].
  11. Murawski, J., 2012, Kubuś, Prince Polo, Sobieski... Polskie marki, które podbijają świat, http://pieniadze.gazeta.pl/Kupujemy/1,124630,12251521,Kubuś__Prince_Polo__Sobieski__Polskie_marki__ktore.html [dostęp: 27.02.2015].
  12. Rynek słodyczy w Polsce, 2015, http://docplayer.pl/3087755-Rynek-slodyczy-w-polsce.html [dostęp: 27.02.2015].
  13. The World Bank, 2015, http://data.worldbank.org/indicator/SP.POP.TOTL/countries/TM-KZ-UZ?display=graph [dostęp: 29.05.2015].
  14. Verisk Maplecroft, 2012, http://maplecroft.com/about/news/growth_markets_index.html [dostęp: 1.03.2015].
  15. World Bank Group, 2014, http://www.doingbusiness.org/rankings [dostęp: 1.03.2015].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1730-2145
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu