BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szadziewska Arleta (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
Czynniki wpływające na wybór studiów z programem akredytowanym przez ACCA według opinii studentów Wydziału Zarządzania
Factors Affecting the Selection of Study with ACCA Accredited Programme in the Opinion of Management Faculty Students
Źródło
Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica, 2016, nr 83, s. 279-286, rys., tab., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Akredytacja, Studenci, Badania ankietowe
Accreditation, Students, Questionnaire survey
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
Stowarzyszenie Biegłych Księgowych
Association of Chartered Certified Accountants (ACCA)
Abstrakt
Praca przedstawia część wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród studentów magisterskich studiów dziennych na specjalności rachunkowość ACCA na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego.(fragment tekstu)

In Poland, there are more and more courses and specializations with ACCA accredited programme at universities. This result from the fact that ACCA Qualification more and more often is one of the labour conditions for new employees in management positions. This also allows candidates with this certificate to get higher salary as well as additional benefits such as: pay for their medical insurance, cell phone, company car and fitness card. Taking the above into consideration, the aim of this paper is to find answers to the following questions: 1. Are the young people influenced by the labour market demands when choosing study with ACCA accredited programme? 2. Can they appreciate the benefits of study with ACCA accredited programme? The paper presents part of the survey results which was conducted among students of full-time course with a specialization "ACCA Accounting" in Management Faculty of Gdansk University.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. ACCA Acclerate 2015, www.accapolska.pl/content/download/.../ACCA_Accelerate_2015.pdf, dostęp: listopad 2015.
  2. Bahari A.B.M., Tahir W.M.A.W., Rahim N.M. 2014. Student's intention and perception towards pursuing advanced accounting program. Gading Bus. Manag. J. 18(2), http://www2.pahang.uitm.edu.my/ /upena/docs/GBMJ%202014,%2018%282%29,%20pp.1-17, dostęp: listopad 2015.
  3. Bucior G., Zackiewicz B. 2015. Akredytacja ACCA na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., Ser. Oeconomica 319(79)2, 37-48.
  4. Ernst&Young. 2006. Z ACCA po awans I karierę, http://files.academyofbusiness.megiteam.pl/ACCA- -ankieta.pdf, dostęp: listopad 2015.
  5. Germanou E., Hassall T., Tournas Y. 2009. Students' perception of accounting profession: Work Value Approach. Asian Rev. Acc. 17(2), 136-148.
  6. Lusar M. 2009. Globalna marka wiedzy. CEO Mag. Kadry Zarządz., http://www.bpp.pl/userfiles/ /file/ceo_magazyn_kadry_zarzadzajacej, dostęp: listopad 2015.
  7. MBA. 2011. Autentyczne przywództwo w dobie kryzysu. Master Bus. Administr. 3, http://biblioteka- -krk.ibe.edu.pl/opac_css/doc_num.php?explnum_id=239, dostęp: listopad 2015.
  8. Mustapha M., Hassan M.H.A. 2012. Accounting students' perception on pursuing profession examination. Inter. J. Educ. 4(4), www.macrothink.org/journal/index.php/ije/.../2132, dostęp: listopad 2015.
  9. Raport płacowy Antal. Wynagrodzenia oferowane specjalistom i menedżerom. 2014, http://www.antal.pl/ images/art-eksp/raporty/salary/Raport-placowy-Antal-2014.pdf, dostęp: listopad 2015.
  10. Salary Survey. Goldman Recruitment Salary Survey. 2015, http://www.goldmanrecruitment.pl/ /ebooks/Salary_Survey_2015, dostęp: listopad 2015.
  11. Walińska E., Michalak M. 2013. Akredytacja uczelni wyższych przez profesjonalne organizacje rachunkowości w warunkach deregulacji zawodu księgowego. Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., Ser. Oeconomica 303(72), 205-220.
  12. Zarzycka E. 2015. Rola Międzynarodowych kwalifikacji w procesie rozwoju i kształcenia specjalistów ds. rachunkowości zarządczej w Polsce. Zesz. Teoret. Rach. 81(137), 137-154.
  13. Van Zyl C., De Villiers Ch. 2011. Why students choose to become chartered accountants (and others not). Med. Acc. Res. 19(1/2), 56-74.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2081-0644
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.21005/oe.2016.83.2.27
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu