BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zbaraszewska Anna (Uniwersytet Szczeciński), Majchrzak Iwona (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)
Tytuł
Idealny wykładowca według opinii studentów
Ideal Lecturer in the Opinion of Student
Źródło
Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica, 2016, nr 83, s. 309-318, tab., rys., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Szkolnictwo wyższe, Studenci, Nauczyciele
Higher education, Students, Teachers
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie opinii studentów na temat cech, którymi powinien charakteryzować się idealny wykładowca.(fragment tekstu)

This article aims to identify the characteristics of what should have ideal lecturer in the opinion of students. Developing article preceded by literature studies and surveys conducted among university students. The main method used in the article is to analyze the sources and the method of deduction and induction. The study allowed us to develop a set of features of an ideal university teacher. The content in this article are the description of the silhouette of an academic teacher in literature and on the basis of conducted surveys.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bogusz J. 1996. Autorytet nauczyciela akademickiego a wyniki kształcenia i wychowania. Pedagog. Szk. Wyż. 4, 15-27.
  2. Budny A., Sobolewska S., Śpitalniak K. 2013. Cechy dobrego wykładowcy, w: Mistrzostwo pedagogiczne jako konieczna cecha wykładowcy uczelnianego. Materiały konferencyjne V Konferencji Metodyczno- -Dydaktycznej, Wrocław 23 stycznia 2013. [b.w.], 40-46.
  3. Goćkowski J. 1984. Autorytety świata uczonych. Warszawa, PIW, 152-153.
  4. Haber L.H. 1996. Przedsiębiorczość jako parametr pozycji rynkowej nauczyciela akademickiego. Pedagog. Szk. Wyż. 7, 65-77.
  5. Kawula S., Ciczkowski W. 1996. Studia z pedagogiki społecznej. Warszawa, WSP, 181-183.
  6. Jaskot K., Jazukiewicz I. 2006. Role zawodowe nauczyciela akademickiego, w: Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej. Red. J. Jaskot. Szczecin, Oficyna INplus, 308.
  7. Rębosz S., Sikora I. 2013. Preferowane cechy nauczyciela akademickiego kierunku pedagogika w opinii studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego i Uniwersytetu Palackiego w Ołomuńcu. Zesz. UMCS 26, 183-194.
  8. Rumiński A. 1996. Nauczyciel akademicki wobec wartości życiowych. Pedagog. Szk. Wyż. 7, 90-91.
  9. Węgrzecki A. 2004. Sylwetka aksjologiczna nauczyciela akademickiego, w: Dobre obyczaje w kształceniu akademickim. Red. K. Kloc, E. Chmielecka. Warszawa, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, 34-38.
  10. Zalewska S.L. 2012. Nauczyciel akademicki dziś. Nadzieje i oczekiwania. Warsz. Stud. Pastoral. UKSW 16, 298.
  11. Znaniecki F. 1984. Społeczne role uczonych. Warszawa, PWN, 537.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2081-0644
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.21005/oe.2016.83.2.30
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu