BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zygmański Tomasz (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Koncepcja wykorzystania metody WebQuest w nauczaniu rachunkowości
Concept of Using the Method of WebQuest in Teaching Accounting
Źródło
Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica, 2016, nr 83, s. 319-328, rys., tab., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Uczenie się, Metody dydaktyczne, Nauczanie, Rachunkowość, Dydaktyka
Studying, Didactic methods, Teaching, Accounting, Didactics
Uwagi
summ.
Abstrakt
Podstawowym celem artykułu jest przedstawienie istoty metody WebQuest oraz możliwości jej wykorzystania jako narzędzia dydaktycznego, które może wspomagać przyswajanie wybranych zagadnień z rachunkowości.(fragment tekstu)

The article is showing WebQuest as unconventional teaching methods. The author made an attempt to create the own WebQuest project for the purposes of teaching bases accounting. The text was divided in three parts. First is presenting nature of the WebQuest method and her kinds. In part second typical elements of every WebQuest were discussed. The last part was devoted to the WebQuestu project from bases of accounting. For the purposes of the article an analytical method which was bolstered up with the induction and the deduction was used.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ciesielka M., Sułowski M. 2013. WebQuest w nauczaniu analizy układów równowagi fazowej - WebQuest in teaching of phase diagram analysis. Wybrane problemy edukacji informatycznej i informacyjnej. Rocz. Nauk. URzesz. 4(2), 308-313.
  2. Dodge B. 1997. Some thoughts about WebQuests. San Diego State University, http://www.webquest.org/ /sdsu/about_webquests.html, dostęp: 12.10.2015.
  3. Halat E. 2008. The effects of designing Webquests on the motivation of pre-service elementary school teachers. Inter. J. Mathemat. Educ. Sci. Technol. 39(6), 793-802.
  4. Jak korzystać z WebQuestu, http://www.edunews.pl/narzedzia-i-projekty/narzedzia-edukacyjne/315- -jak-korzystac-z-webquestu, dostęp: 12.10.2015.
  5. Metodyka szkoleń eLearningowych. 2007. Red. G. Zajączkowski. Gliwice, KANA.
  6. Olefirowicz M. 2006. Wykorzystanie technologii informacyjnej w nauczaniu przedmiotów zawodowych, http://www.zsgh.kalisz.pl/mat_dyd.html, dostęp: 12.10.2015.
  7. Shevtsova O. 2008. Webquest-one of the most fascinating application on the web for inserting the role- -playing game in education, in: IADIS International Conference WWW/Internet 2008, Freiburg 13-15.10.2008. Freiburg, IADIS.
  8. Sox A., Rubinstein-Avila E. 2009. Webquests for English-Language learners: Essential elements for design. J. Adolesc. Adult Liter. 53(1), 38-48.
  9. Subramaniam K. 2012. How webquests can enhance science learning principles in the classroom. J. Educ. Strateg. Iss. Ideas 85(6), 237.
  10. Szafraniec M. 2010. Innowacyjne metody kształcenia, w: Belfer on-line - przygotowanie nauczycieli do stosowania e-learningu i cyfrowych narzędzi edukacyjnych w kształceniu kompetencji kluczowych uczniów. Materiały szkoleniowe do konferencji, Rybnik 3.11.2010. [b.w.].
  11. Sylabusy Uniwersytetu Szczecińskiego, https://esylabusy.univ.szczecin.pl/index.php, dostęp: 15.10.2015.
  12. Śniadek B. 2008. Konstruktywistyczny model kształcenia nauczycieli przyrody, w: Uczenie się i egzamin w oczach nauczyciela. Kraków, Grupa Tomami.
  13. Wszystko o metodzie WebQuest, http://www.webquest-metoda.blogspot.com, dostęp: 13.10.2015.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2081-0644
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.21005/oe.2016.83.2.31
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu