BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Papšo Peter (University Banská Bystrica), Bruun Frank Jarle (Lillehammer University College)
Tytuł
The Use of PEI Method When Working with Children in Family Mediation
Źródło
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne, 2016, T. 2, nr 2, s. 117-124, bibliogr. 19 poz.
Słowa kluczowe
Dzieci, Mediacje, Polityka rodzinna
Children, Mediation, Family policy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Work with children is always difficult, especially when the child is in a crisis situation such as the parents' divorce and post-divorce proceedings. In addition to ordinary judicial treatment of the condition, so called family mediation might be used. It assumes that the view of the child is very important although there are some difficulties while using it as children can usually have problems with expressing what they really feel. That is why the article is devoted to the so-far-little-used method of PEI, which can greatly help in establishing communication with the child. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bakalář, E. et al. (2006). Rozvodová tématika a moderní psychologie. Praha: Karolinum, 2006.
  2. Casals, M. M. (2005). Divorce mediation in Europe. Electronic Journal of Comparative Law, 9, 1-24.
  3. Clark, C. D. (1999). The autodriven interview. A photographic viewfinder into children's experience. Visual Sociology, 14(1), 39-50.
  4. Clark-Ibáñez, M. (2007). Inner-city children in sharper focus. Sociology of childhood and photo elicitation interviews. In G. C. Stanczak (Ed.), Visual research methods. Image, society, and representation (pp. 167-196). Los Angeles: Sage.
  5. Collier, J. (1967). Visual anthropology: Photography as a research method. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  6. Geertz, C. (1973). The interpretation of cultures: Selected essays, Vol. 5043. New York: Basic Books.
  7. Gracová, D. (2014). Rečnícky prejav lektora. In V. Prusáková (Ed.), Osobnosť lektora vo vzdelávaní dospelých (s. 309-330). Banská Bystrica: Belianum.
  8. Harper, D. (2002). Talking about pictures: A case for photo elicitation. Visual Studies, 17(1), 13-26. DOI: 10.1080/1472586022013734 5
  9. Holá, L. (2003). Mediace - způsob řešení mezilidských konfliktů. Praha: Grada.
  10. Holá, L. (2011). Mediace a možnosti využití v praxi. Praha: Grada.
  11. Holá, L., Westphalová, L., Kováčová, A., & Spáčil, O. (2014). Rodinná mediace v České republice. Praha: Negels.
  12. Hurworth, R. (2003). Photo-Interviewing for research. Social Research Update, 40, 1-3. http://sru.soc.surrey.ac.uk/SRU40.pdf
  13. Pink, S. (2007). Doing visual ethnography. Los Angeles: Sage.
  14. Plamínek, J. (2012). Konflikty a vyjednávání - Umění vyhrávat, aniž by někdo prohrál. Praha: Grada.
  15. Potočková, D. (2013). Nejlepší je domluvit se aneb průvodce mediačním procesem. Praha: Alfom.
  16. Rasmussen, K. (2000). Det fotografiske (ind)blik i børns liv. Barn, 3-4, 159-172.
  17. Rasmussen, K. (2005). Fotografiske feltnoter. Dansk Pædagogisk Tidsskrift, 2, 64-75.
  18. Samuels, J. (2004). Breaking the ethnographer's Frames: Reflections on the use of photo elicitation in understanding Sri Lankan monastic culture. American Behavioral Scientist, 47(12), 1528-1550. DOI: 10.1177/0002764204266238
  19. Samuels, J. (2007). When words are not enough. Eliciting children's experiences of Buddhist monastic life through photographs. In G. C. Stanczak (Ed.), Visual research methods. Image, society, and representation (pp. 197-224). Los Angeles: Sage.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2391-8632
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu