BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Doligalski Tymoteusz (Warsaw School of Economics, Poland), Tomczyk Emilia (Warsaw School of Economics, Poland)
Tytuł
Nowcasting New Car Registrations with Google Search Data and Car Manufacturers' Website Traffic
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2016, t. 17, z. 10, cz. 2, s. 147-154, tab., bibliogr. 8 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Zarządzanie w dobie ograniczonego zaufania
Słowa kluczowe
Wyszukiwarki internetowe, Witryny internetowe, Rynek samochodowy
Internet search engine, Internet websites, Car market
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
Google Inc.
Abstrakt
The purpose of this paper is an attempt to nowcast (here: to predict in a short time horizon) new car registrations in Poland based on data of Google search queries and website traffic of car manufacturers. The study covers 47 monthly observations for six automotive makes. The strongest explanatory power is exhibited by the autoregressive component (number of registrations lagged one month), followed by the number of search queries. The website traffic of car manufacturers significantly influences the number of registrations in two out of six cases. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Askitas N., Zimmermann K.F. (2009), Google Econometrics and Unemployment Forecasting, "Applied Economics Quarterly", 55 (2), 107-120.
  2. Bańbura M., Giannone D., Modugno M., Reichlin L. (2013), Now-Casting and the Real-Time Data Flow, Working Papers, European Central Bank, no. 1564.
  3. Carriere-Swallow Y., Labbe F. (2013), Nowcasting with Google Trends in an Emerging Market, "Journal of Forecasting", 32 (4), 289-298.
  4. Choi H., Varian H. (2011), Predicting the Present with Google Trends, "Economic Record", 88, 2-9. doi: 10.1111/j.1475-4932.2012.00809.
  5. Li N., Peng G., Chen H., Bao. J. (2013), A Prediction Study on E-commerce Orders Based on Site Search Data, 6th International Conference on Information Management, "Innovation Management and Industrial Engineering", 2, 314-318.
  6. Schmidt T., Vosen S. (2009), Forecasting Private Consumption: Survey-based Indicators vs. Google Trends, "Ruhr Economic Papers", 155.
  7. Sun B., Li B., Li G., Zhang K. (2013), Automobile Demand Forecasting: An Integrated Model of PLS Regression and ANFIS. Advances in Information Sciences & Service Sciences, 5(8), 429-436.
  8. Tomczyk E., Doligalski T. (2015), Predicting New Car Registrations: Nowcasting with Google Search and Macroeconomic Data [in:] Sł. Partycki (ed.), E-społeczeństwo w Europie Środkowej i Wschodniej. Teraźniejszość i perspektywy rozwoju, Wydawnictwo KUL, Lublin, 228-236.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu