BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kostyuchenko Nadiya (Sumy State University, Ukraine), Smolennikov Denys (Sumy State University, Ukraine)
Tytuł
Active Teaching Methods in Education for Sustainability as Applied in Good Practices of Local Communities
Aktywne metody nauczania w edukacji dla zrównoważonego rozwoju na przykładzie dobrych praktyk stosowanych w lokalnych społecznościach
Źródło
Studia Periegetica, 2016, nr 1(15), s. 145-158, rys., tab., bibliogr. 24 poz.
Tytuł własny numeru
Sustainable Development in the Baltic Sea Region : Focus on Education = Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju w regionie Morza Bałtyckiego
Słowa kluczowe
Rozwój zrównoważony, Edukacja ekologiczna, Kształcenie, Metody nauczania, Dobre praktyki, Debata publiczna, Burza mózgów, Społeczności lokalne
Sustainable development, Ecology education, Education, Teaching method, Good practice, Public debate, Brainstorming, Local community
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł jest poświęcony wykorzystaniu aktywnych metod nauczania/uczenia się w ramach edukacji dla zrównoważonego rozwoju. Metody aktywne, takie jak: jak studium przypadku, gry symulacyjne, debaty czy ćwiczenia z podziałem na role, opisano krok po kroku w postaci szczegółowych wytycznych. Podano również przykłady dobrych praktyk w zakresie edukowania na rzecz zrównoważonego rozwoju, zaczerpnięte z życia lokalnych społeczności.(abstrakt oryginalny)

This paper is dedicated to active teaching and learning methods in education for sustainability. Active teaching methods such as case studies, simulation games, debates, and roleplaying are described in a step-by-step direction. Examples of the good practices of local communities in education for sustainability are provided in the paper. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Akinsola M.K., Animasahun I.A., 2007, The effect of simulation - games environment on student's achievement in and attitude to mathematics in secondary schools, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 6(3), http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED500054.pdf [10.10.2015].
  2. Barkley E.F., 2010, Student engagement techniques: A handbook for college faculty, New York: Jossey-Bass.
  3. Becker B.A., 2015, A new meta-model of student engagement: The roles of student motivation and active learning, Conference Paper, Ireland International Conference on Edu cation, Dublin,www.brettbecker.com/wp-content/uploads/2015/05/IICE-13-_ Becker_-419_Camera-Ready.pdf [30.11.2015].
  4. Dale E., 1969, Audiovisual Methods in Teaching, New York: Dryden Press.
  5. Dopovid pro stan navkolyshnyoho pryrodnoho seredovyshha v Sumskij oblasti u 2011 roci, Sumy, 2012, Report on the state of the environment in Sumy region in 2011.
  6. Geddes P., 1915, Cities in Evolution, London: Williams, https://ia800302.us.archive. org/12/items/citiesinevolutio00gedduoft/citiesinevolutio00gedduoft.pdf[20.10. 2015].
  7. Grazhevska N., Petrushenko Y., Kostyuchenko N., 2013, Impact of social capital characteristics on the effectiveness of community-based approach to local development, Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv, 11(152): 34-39.
  8. Gough N., 2002, Thinking/acting locally/globally: Western science and environmental education in a global knowledge economy, International Journal of Science Education (Special Edition: Environmental Education and Science Education), 24(11): 1217- 1237.
  9. http://cba.org.ua/en [30.11.2015].
  10. International debate education association "Idea" (2004), Karl Popper Debate, http://idebate.org/sites/live/files/standards/documents/rules-karl-popper.pdf [20.11.2015].
  11. Kostyuchenko N., Petrushenko Y., 2012, Green-belt zones in danger, in: Crisis management and conflict prevention in Eastern Europe and the Balkans: lessons for Ukraine-EU cooperation, eds. T. Malyarenko, S. Wolff, Donetsk: East Publishing House.
  12. Loon M., Evans J., Kerridge C., 2015, Learning with a strategic management simulation game: A case study, The International Journal of Management Education, 13: 227-236.
  13. Malawi Institute of Education, 2004, Participatory teaching and learning a guide to methods and techniques, www.equip123.net/equip1/mesa/docs/ParticipatoryTeachingLearning.pdf [25.09.2015].
  14. Monash University Library, 2007, QuickRef 27. How to write the case study, www.monash. edu.au/lls/llonline/quickrefs/27-case-study.pdf [26.11.2015].
  15. Osborn A.F., 1963, Applied imagination: Principles and procedures of creative problem solving, New York: Charles Scribner's Sons.
  16. Oxford Union style debate, Sequence & History, www.ecgi.org/conferences/ fese_efmc 2005/ou_rules.htm [20.11.2015].
  17. Public debating in principle and practice, 2011, British Council, www.youngarabvoices. org/sites/default/files/training-materials/public_debating_-principle_and_practice.pdf [15.10.2015].
  18. Resources for Graduate Instructors and Teaching Assistants, Center for Excellence in Teaching and Learning University of Mississippi, http://cetl.olemiss.edu/Grad Files/Resources.pdf [30.11.2015].
  19. Rilstone A., 1994, Role-playing games: An overview, www.rpg.net/oracle/essays/rpgoverview.html [6.10.2015].
  20. Shaffer D.W., Squire K., Halverson R., Gee J.P., 2005, Video games and the future of learning, Phi Delta Kappan, 87(2): 104-111.
  21. Sutcliffe M., 2002, Simulations, games and role-play, University of the West of England, www.economicsnetwork.ac.uk/handbook/games/ [6.10.2015].
  22. The official website of the United Nations Development Program "Community based approach to local development", http://cba.org.ua/en [11.11.2015].
  23. Thomas G., 2011, A typology for the case study in Social science following a review of definition, discourse and structure, Qualitative Inquiry, 17(6): 511-521.
  24. Zantow K., Knowlton D.S., Sharp D.C., 2005, More than fun and games: Reconsidering the virtues of strategic management simulations, Academy of Management Learning & Education, 4(4): 451-458
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1897-9262
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu