- Autor
- Pietrak Paula (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
- Tytuł
- Coaching w ofercie kształcenia podyplomowego polskich uczelni publicznych
Coaching in the Offer of Post-Graduate Studies at the Polish Public Universities = Koučing v predloženii poslediplomnogo obučeniâ pol'skih publičnyh vuzov - Źródło
- Konsumpcja i Rozwój, 2016, nr 1 (14), s. 49-60, rys., tabl., bibliogr. 9 poz.
- Słowa kluczowe
- Coaching, Studia podyplomowe, Edukacja, Szkolnictwo wyższe
Coaching, Postgraduate studies, Education, Higher education - Uwagi
- streszcz., summ., rez.
- Abstrakt
- Popyt na kształcenie w obszarze coachingu zarówno ze strony osób decydujących się na pracę w zawodzie coacha, jak i osób pragnących wykorzystać coaching na potrzeby własnego rozwoju osobistego determinuje powstawanie coraz większej liczby tzw. szkół coachingu. W tej kategorii znajdują się również uczelnie wyższe, które w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku oferują możliwość kształcenia w formie kursów, szkoleń i studiów podyplomowych. Analizie poddano ofertę edukacyjną z zakresu coachingu na poziomie studiów podyplomowych, znajdującą się na stronach www publicznych uczelni wyższych. Przegląd ofert kształcenia pozwolił autorce na stworzenie bazy danych, która może stać się wstępem do pogłębionego badania rynku usług edukacyjnych z coachingiem w ofercie. Wyniki badań mają również istotną rolę praktyczną, stanowią swoisty "przewodnik" dla osób zainteresowanych podjęciem studiów z coachingu. Aktualna oferta edukacyjna uczelni wyższych w zakresie coachingu może być także traktowana jako przesłanka przeprowadzenia bardziej zaawansowanych badań nad dalszym rozwojem rynku usług edukacyjnych w tym obszarze. (abstrakt oryginalny)
The demand for education in the area of coaching both on the part of people who decide to work in the profession of coaching and people who want to exploit coaching for their own personal development determines the formation of a growing number of the so-called coaching schools. In this category, there are also universities that in response to the market demand offer learning opportunities in the form of courses, training and postgraduate studies. The author decided to analyse the educational offer in the field of coaching at the level of postgraduate studies located on the website of public universities. The review of further education offers allowed the author to create a reliable database which could become a prelude to an in-depth market research of educational services with coaching in offer. The study findings also have an important practical role, being a kind of "guide" for those interested in studies in coaching. The current offer of educational institutions of higher education in the field of coaching can also be regarded as a prerequisite to carry out more advanced studies on the further development of the educational services market in this area. (original abstract) - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Bueno J. (2010), Coaching: one of the fastest growing industries in the world, http://www.therapytoday.net/article/show/2042/coaching-one-of-the-fastest-growing-industries-in-the-world/ [dostęp: 12.05.2015].
- Hall H. (2011), Internet jako źródło informacji dla kandydatów na studia i studentów. Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, Zeszyt nr 22, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów.
- Kołodkiewicz M. (2009), Raport - Szkoła dla coacha. Zestawienie oferty edukacyjnej Szkół Coachingu w Polsce.
- Scoular A. (2014), Coaching biznesowy, Wyd. I, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot.
- Smółka P. (red.) (2009), Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
- GUS (2012), Raport - Szkoły wyższe i ich finanse.
- https://www.nauka.gov.pl/g2/oryginal/2013_07/0695136d37bd577c8ab03acc-5c59a1f6.pdf [dostęp: 8.05.2015].
- http://nf.pl/manager/coaching-historia-i-pochodzenie,,15202,22 [dostęp: 12.05.2015].
- https://polon.nauka.gov.pl/system [dostęp: 8.05.2015].
- Cytowane przez
- ISSN
- 2083-6929
- Język
- pol