BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzybowska-Brzezińska Mariola (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie), Grzywińska-Rąpca Małgorzata (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie)
Tytuł
Czynniki determinujące zachowania nabywcze e-konsumentów
Factors Determining Purchasing Behaviour of e-Consumers = Faktory, opredelâûŝie pokupatel'skoe povedenie è-potrebitelej
Źródło
Konsumpcja i Rozwój, 2016, nr 1 (14), s. 89-99, tabl., wykr., bibliogr. 12 poz.
Słowa kluczowe
Internet, Zakupy online, Badania ankietowe, Konsument
Internet, Online shopping, Questionnaire survey, Consumer
Uwagi
streszcz., summ., rez.
Abstrakt
Nowoczesne technologie oferują użytkownikom wiele funkcjonalnie specjalistycznych narzędzi do komunikacji z sieciami komputerowymi, szczególnie w Internecie. Rozwój technologii informacyjnych i komunikacyjnych, którego doświadczamy w ostatnich latach, radykalnie zmienia oblicze naszej rzeczywistości. Postęp w tej dziedzinie prowadzi do głębokich zmian i przewartościowań gospodarczych, wywiera też duży wpływ na zachowania konsumentów. Szeroki i powszechny dostęp do informacji o towarach lub usługach warunkuje zachowania nabywcze konsumentów. Celem opracowania jest ocena wpływu czynników społeczno-ekonomicznych (miejsce zamieszkania, poziom dochodu na jedną osobę w rodzinie) i demograficznych (płeć, wiek), warunkujących zakupy za pośrednictwem Internetu. (abstrakt oryginalny)

Modern technologies offer users many functionally specialised tools for communication with computer networks, particularly the Internet. The development of information and communication technologies we are experiencing in recent years has been radically changing the face of our reality. Progress in this area leads to profound economic changes and revaluations, also exerts a strong influence on consumer behaviour. The wide and universal access to information about goods or services determines the purchasing behaviour of consumers. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Łapczyński M. (2010), Drzewa klasyfikacyjne i regresyjne w badaniach marketingowych, Uniwersytet Ekonomiczny, Kraków.
  2. Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A. (2009), E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Difin, Warszawa.
  3. Gregor B., Stawiszyński M. (2002), E-commerce, Branta, Bydgoszcz.
  4. Grzywińska-Rąpca M., Grzybowska-Brzezińska M. (2015), Preferencje zakupowe studentów wykorzystujących nowoczesne technologie informacyjno-telekomunikacyjne, Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych SGH, Warszawa.
  5. Drucker P. (2005), Praktyka zarządzania, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
  6. Kolny B., Kucia M., Stolecka A. (2011), Produkty i marki w opinii e-konsumentów, Wydawnictwo Helion, Katowice.
  7. Mazurek-Łopacińska K. (2003), Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa.
  8. Niedźwiedziński M. (2004), Globalny handel elektroniczny, PWN, Warszawa.
  9. Mruk H., Pilarczyk B., Szulce H. (2005), Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań.
  10. Tapscott D. (2010), Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  11. Tkaczyk J. (2010), Zachowania konsumenckie w środowisku wirtualnym (on-line), (w:) Klient i marketing, S. Pilarski, M. Awdziej, M. Czaplicka, J. Tkaczyk, K. Zięba (red.), Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn.
  12. Windham L., Orton K. (2011), Dusza nowego konsumenta. Postawy, zachowania i preferencje e-klientów, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-6929
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu