BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Klimczak Karol Marek (Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie), Dynel Marta (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Aspekty lingwistyczne raportów analityków
Linguistic Attributes of Equity Analysts' Reports
Źródło
Nauki o Finansach / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2016, nr 1 (26), s. 34-41, tab., bibliogr. 14 poz.
Financial Sciences / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Słowa kluczowe
Analiza finansowa, Komunikowanie, Rynek kapitałowy
Financial analysis, Communication, Capital market
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
(aCelem artykułu jest opisanie, w jaki sposób analitycy rynku kapitałowego komunikują się z inwestorami w swoich raportach. Autorzy zastosowali metody analizy danych jakościowych w celu zidentyfikowania i skwantyfikowania metod komunikacji w próbie 80 raportów dotyczących spółek KGHM Polska Miedź SA, Orange Polska SA i Lubelski Węgiel Bogdanka SA w latach 2010-2015. Badanie pozwoliło na zweryfikowanie hipotez dotyczących zróżnicowania metod komunikacji stosowanych w raportach uzasadniających rekomendacje: "kupuj", "trzymaj" i "sprzedaj". Raporty typu "kupuj" są silnie pozytywne, podczas gdy raporty typu "sprzedaj" zawierają więcej wyjaśnień i korzystają z bardziej złożonego języka. Raporty typu "trzymaj" pozwalają analitykom prezentować osobiste opinie i komunikować niepewność.bstrakt oryginalny)

The goal of this paper is to describe the use of communication strategies by equity analysts in the reports that they prepare. The author uses quantitative data analysis to identify and quantify the use of communication strategies on a sample of 80 analytical reports concerning KGHM Polska Miedź S.A., Orange Polska SA and Lubelski Węgiel Bogdanka S.A. over the period from 2010 to 2015. The results show that the use of strategies depends on the type of recommendation being made: buy, hold or sell. Buy reports are strongly positive in tone. Sell reports are characterised by the greater use of explanatory language, they are longer and more complex. Hold reports contain more references to the analysts' personal opinions.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bednarek M., 2010, The Language of Fictional Television: Drama and Identity, Continuum, London.
  2. Brennan M.J., Hughes P.J., 1991, Stock prices and the supply of information, The Journal of Finance, vol. 46, no. 5, s. 1665-1691.
  3. Fogarty T.J., Rogers R.K., 2005, Financial analysts' reports: an extended institutional theory evaluation, Accounting, Organizations and Society, vol. 30, no. 4, s. 331-356.
  4. Hartung M., 1998, Ironie in der Alltagssprache, Westdeutscher Verlag, Opladen/Wiesbaden.
  5. Hsieh C.-C., Hui K.W., Zhang Y., 2016, Analyst report readability and stock returns, Journal of Business Finance & Accounting, vol. 43, no. 1-2, s. 98-130.
  6. Huang A.H., Zang A.Y., Rong Z., 2014, Evidence on the information content of text in analyst reports, Accounting Review, vol. 89, no. 6, s. 2151-2180.
  7. Hunston S., Thompson G., 2000, Evaluation: an Introduction, [w:] Hunston S., Thompson G. (red.), 2000, Evaluation in Text: Authorial Stance and the Construction of Discourse, Oxford University Press, Oxford, s. 1-27.
  8. Hyland K., 2000, Hedges, boosters and lexical invisibility, Language Awareness, vol. 9, s. 179-197.
  9. Lakoff G., 1972, Hedges: A study in meaning criteria and the logic of fuzzy forms, Journal of Philosophical Logic, vol. 2, s. 458-508.
  10. Markkanen R., Schröder H., 1997, Hedging and Discourse. Approaches to the Analysis of a Pragmatic Phenomenon in Academic Texts, Mouton de Gruyter, Berlin.
  11. Martín Martín P., 2003, The pragmatic rhetorical strategy of hedging in academic writing, Vigo International Journal of Applied Linguistics, vol. 1, s. 57-72.
  12. Mielcarz P., 2016, Krótkookresowy wpływ rekomendacji na rynek giełdowy w Polsce, PWN, Warszawa.
  13. Twedt B., Rees L., 2012, Reading between the lines: An empirical examination of qualitative attributes of financial analysts' reports, Journal of Accounting and Public Policy, vol. 31, no. 1, s. 1-21.
  14. Winchel J., 2015, Investor reaction to the ambiguity and mix of positive and negative argumentation in favorable analyst reports, Contemporary Accounting Research, vol. 32, no. 3, s. 973-999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-5993
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/nof.2016.1.03
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu