- Autor
- Kwak Wioletta (Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis University, Poland)
- Tytuł
- The Communications of Non-Profit Organizations with Their Stakeholders in the Light of the Direct Research
- Źródło
- Business and Non-profit Organizations Facing Increased Competition and Growing Customers' Demands, 2014, vol. 13, s. 11-21, rys., tab., bibliogr. 20 poz.
- Słowa kluczowe
- Organizacje non-profit, Interesariusze, Komunikowanie marketingowe, Promocja
Non-profit organisations, Stakeholders, Marketing communication, Promotion - Uwagi
- summ.
Publication financed from scientific funds in 2008-2010 as a research project No. 2571/B/H03/2008/34 - Abstrakt
- The paper is devoted to the issue of communication of non-profit organizations with their stakeholders. It presents the addressees of promotional activities, forms of contacting various groups of interest as well as instruments and scope of marketing communication activities undertaken by organizations. The paper is based on the conducted direct research. Proper communication with the environment is vital for non-profit organizations functioning in the market. The surveyed entities used various forms of contacting their stakeholders, both direct and indirect ones. Particular instruments of marketing communication have been used to different extent by the organizations. (original abstract)
- Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Bruhn, M. (2005). Marketing für Nonprofit-Organisationen. Grundlagen - Konzepte - Instrumente. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer.
- Czarnecki A. (2012). Strategie komunikacji marketingowej. In: W. Wrzosek (Ed.), Strategie marketingowe (p. 233). Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
- Doyle, P. (2003). Marketing wartości. Warszawa: Felberg SJA.
- Herbst, J., Przewłocka, J. (2011). Podstawowe fakty o organizacjach pozarządowych. Raport z badania 2010. Warszawa: Stowarzyszenie Klon/Jawor. Retrieved from http://civicpedia.ngo.pl/files/civicpedia.pl/public/raporty/podstawowefakty_2010.pdf.
- Howaniec, H. (2005). Public relations a wizerunek organizacji non-profit. In: A. Chodyński, M. Huczek, I. Socha (Ed.), Nowoczesne koncepcje zarządzania w organizacjach non profit (p. 27). Sosnowiec: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu.
- Huczek, M. (2003). Marketing organizacji non profit. Sosnowiec: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu.
- Iwankiewicz-Rak, B. (2011). Innowacyjne aspekty komunikacji marketingowej w środowisku organizacji obywatelskich. Współczesne Zarządzanie, 3, 72. Retrieved from http://www.wzkwartalnik.uj.edu.pl/images/cmq/Contemporary_Management_Quarterly_2011_no_3.pdf
- Iwankiewicz-Rak, B. (1997). Marketing organizacji niedochodowych. Wybrane problemy adaptacji w warunkach polskich. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu.
- Iwankiewicz-Rak, B. (1995). Marketing organizacji non-profit. Marketing i Rynek, 4, 4.
- Kall, J. (2002). Reklama. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
- Kotler, Ph. (2005). Marketing. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS.
- Kotnis-Górka, E. (2011).Wizerunek organizacji pozarządowej. In: E. Kotnis-Górka, M. Wysocki, Organizacje pozarządowe. Zarządzanie, kreowanie wizerunku i współpraca z mediami w III sektorze (p. 82). Gliwice: Wydawnictwo HELION. p. 82).
- Krzyżanowska, M. (2000). Marketing usług organizacji niekomercyjnych. Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie.
- Leksykon zarządzania. (2004). Warszawa: Centrum Doradztwa i Informacji Difin.
- Michalski, E. (2007). Marketing. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Polskie Forum Corporate Governance. Retrieved from http://www.pfcg.org.pl/article/12760_Interesariusz_ang._stakeholder.htm.
- Sztucki, T. (1996). Marketing przedsiębiorcy i menedżera. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet.
- Szymańska, A. (2004). Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej. Wrocław: Oficyna Wydawnicza "UNIMEX".
- Wiktor, J.W. (2006). Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Wiktor, J.W. (2003)., Promocja. In: J. Altkorn (Ed.). Podstawy Marketingu (pp. 326-327). Kraków: Instytut Marketingu.
- Cytowane przez
- ISSN
- 2543-540X
- Język
- eng