- Autor
- Flak Olaf (University of Silesia in Katowice, Sosnowiec, Poland)
- Tytuł
- A Method of Estimating the Determinant of Enterprise Competetiveness
- Źródło
- Business and Non-profit Organizations Facing Increased Competition and Growing Customers' Demands, 2014, vol. 13, s. 113-127, rys., tab., bibliogr. 14 poz.
- Słowa kluczowe
- Konkurencyjność, Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstw, Strategia konkurencji, Przewaga konkurencyjna
Competitiveness, Competitive potential of enterprises, Competition strategy, Competitive advantage - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- The aim of the article is to propose a method for estimating the determinant of enterprise competitiveness, based on the Competitiveness Integrated Model and the Company Competitiveness Barometer. The article presents a description of The Competitiveness Integrated Model, the current status of research of the Company Competitiveness Barometer, definition and algorithms for estimating the determinant of enterprise competitiveness. (original abstract)
- Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Bieniok, H. (2001). Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem. Metody zarządzania. Katowice: Wydawnictwo AE.
- Bień, W., Dobiegała-Korona, B., Duczkowska-Piasecka, M., Kasiewicz, S., Pierścionek, Z. (1997). Skuteczne strategie. Warszawa: Wydawnictwo CIM, 143-144.
- Boschma, R.A. (2005). Proximity and Innovation: A Critical Assessment. Regional Studies, 39(1), 61.
- Bossak, J.W., Bieńkowski, W. (2004). Międzynarodowa zdolność konkurencyjna kraju i przedsiębiorstw. Wyzwania dla Polski na progu XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo SGH.
- Czakon, W. (2010). Hipoteza bliskości. Przegląd Organizacji, 9, 16.
- Flak, O., Głód, G. (2012). Konkurencyjni przetrwają. Warszawa: Difin
- Flak, O., Głód, G. (2014). Barometr Konkurencyjności Przedsiębiorstw. Wyniki badań empirycznych. Przegląd Organizacji, 1, 12-14.
- Flak, O., Głód, G. (2014). Concept Research of the Competitiveness of Enterprises in Selected Countries in the European Union. In: S. Majtan (Ed.), Aktuálne problémy podnikovej sféry 2014 (pp. 86-92). Bratysława: Vydavateľstvo EKONÓM.
- Flak, O., Głód, G. (2014 in print). Koncepcja i przykład metody badania konkurencyjności przedsiębiorstw. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
- Gorynia, M. (2002). Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej. Poznań: Wydawnictwo AE.
- Kilmas, P. (2012). Operacjonalizacja bliskości organizacyjnej. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 260, 195-205.
- Lombana, J.E. (2006). Competitiveness and Trade Policy Problems in Agricultural Export, Goringen: University of Gotingen.
- Olszewska, B., Piwoni-Krzeszowska, E. (2004). Partnerstwo z klientami szansą zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstw. In: A. Szplit (Ed.), Przedsiębiorstwo i region w zjednoczonej Europie (p. 507). Kielce: Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej.
- Pierścionek, Z. (2005). Koncepcje konkurencyjności przedsiębiorstwa. Przegląd Organizacji, 2, 9.
- Cytowane przez
- ISSN
- 2543-540X
- Język
- eng