BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Włastowski Łukasz (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), Górska-Warsewicz Hanna (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Kształtowanie marketingowego produktu wakacyjnej turystyki dziecięcej i młodzieżowej
Creation of Marketing Product of Holiday Tourism of Children and Young People
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2016, t. 17, z. 9, cz. 3, s. 119-128, tab., bibliogr. 10 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Marketing w rozwoju innowacyjności
Słowa kluczowe
Marketing turystyczny, Produkt turystyczny, Młodzież
Tourism marketing, Tourist product, Youth
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem niniejszego opracowania było przedstawienie produktów turystyki wakacyjnej dziecięcej i młodzieżowej w ujęciu marketingowym, wskazując na występowanie trzech poziomów: rdzenia produktu, produktu rzeczywistego i poszerzonego. Dokonano kwalifikacji dostępnych wyjazdów do trzech poziomów produktu w ujęciu marketingowym. Ze szczególnym uwzględnieniem przedstawiono czynniki determinujące wybór produktów oraz preferencje uczestników dla ich rożnych elementów składowych.(fragment tekstu)

Marketing activity of travel agencies is subjected by diversification of product offer related to three levels of marketing perception of products: core needs and benefits, actual product as well as extended product. The aim of this study was to present selected aspects of creation of marketing product of holiday tourism for children and young people. The special attention was given to classification of particular types of tourism visits and camps according to basic and additional tourism services. Based on empirical research, the factors determining the choice of tourism products and customer preferences were presented. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Britch A., Malim T. (2001), Psychologia rozwojowa w zarysie, od niemowlęctwa do dorosłości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  2. Bochenek M. (2008), Turystyka w edukacji dzieci i młodzieży, Wyd. AWF, Warszawa.
  3. Altkorn J. (1997), Marketing w turystyce, PWN, Warszawa.
  4. Fijałkowski D. (2003), Produkt turystyczny w ujęciu marketingowym, "Słupskie Prace Geograficzne", nr 1.
  5. Kasper C., Kunz B. (1982), Unternehmungsführung Im Fremdenverkehr, Stuttgart, Bern
  6. Klisiński J. (1998), Marketing. Badania marketingowe, instrumenty, zarządzanie, Częstochowskie Wydawnictwo Naukowe przy Wyższej Szkole Zarządzania, Częstochowa.
  7. Szumowski T. (1980), Kształtowanie wybranych produktów konsumpcyjnych, "Opracowania i materiały Instytutu Handlu Wewnętrznego i Usług", nr 138.
  8. Żelazna K., Górska-Warsewicz H. (2013), Zachowania turystyczne młodzieży, PTiR, 2, Warszawa, s. 36.
  9. Urban S. (2004), Zarządzanie marką produktów i usług, "Zeszyty Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości", nr 5 (2).
  10. Mruk H., Rutkowski I.P. (1999), Strategia produktu, PWE, Warszawa
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu