BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chukhray Nataliya (University of Social Sciences), Semin Iryna (Lviv Polytechnic National University, Lviv, Ukraine)
Tytuł
Factors Affecting the Activities of the Ukrainian Enterprises with Foreign Capital
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2016, t. 17, z. 9, cz. 3, s. 169-192, tab., rys., bibliogr. 14 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Marketing w rozwoju innowacyjności
Słowa kluczowe
Kapitał zagraniczny, Różnice kulturowe, Inwestycje zagraniczne
Foreign capital, Cultural differences, Foreign investment
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Ukraina
Ukraine
Abstrakt
The article deals with marketing research of factors affecting the establishment and functioning of the Ukrainian industrial enterprises with foreign investments. The factors affecting the choice of the studied subjects corporate strategy are defined. A research of business culture is done with the establishment of cultural differences that are traced in the operation process of the enterprise in the conditions of foreign investment. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bednarz J. (2015), Motywy ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka politycznego, "International Business and Global Economy", no. 34, pp. 22-33.
  2. Białas S. (2009), Power distance as a determinant of relations between managers and employees in the enterprises with foreign capital, "Journal of Intercultural Management", Vol. 1, Nr 2, pp. 105- 115.
  3. Drabik J. (2008), Growing importance of foreign direct investment in the development strategies of modern companies, "Economy and State", 4, pp. 23-26.
  4. Drabik I. (2014), Tendencje zmian w przepływach bezpośrednich inwestycji zagranicznych we współczesnej gospodarce światowej, "Zeszyty naukowe Politechniki Śląskiej", Seria: Organizacja i zarządzanie, z. 73., pp. 107-118.
  5. State Statistics Service of Ukraine (2016) [online] , http://www.ukrstat.gov.ua/.
  6. Grigorieva M. (2014), Features adapting corporate culture to represent foreign companies in Ukraine, "Economy and State", 5, pp. 35-39.
  7. Kowalik I., Baranowska-Prokop E. (2013), Determinanty powstawania i motywy ekspansji polskich przedsiębiorstw wcześnie umiędzynarodowionych, "Gospodarka Narodowa", no. 4 (260), pp. 41-64.
  8. Lisna O. (2016) [online], http://tvoemisto.tv/exclusive/hto_shche_pryyde_na_lvivshchynu_roman_matys_pro_investytsii_ta_komunikatsiyu_z_yevropoyu_81151.html.
  9. Mroczek-Dąbrowska K. (2016), Industry factors in company's internationalization degree, "Marketing i rynek", no. 5, pp. 11-18.
  10. Rozkwitalska M. (2009), Problemy zarządzania międzykulturowego w przedsiębiorstwach z kapitałem zagranicznym, "Problemy zarządzania", vol. 7, no. 3 (25), pp. 127-149.
  11. Rozkwitalska M. (2011), Bariery w zarządzaniu międzykulturowym. Perspektywa filii zagranicznych, korporacji transnarodowych, Wolters Kluwer, Warszawa.
  12. Patora-Vysotska S., Knysh D. (2006), Small Business and straight foreign investment, Publisher of the National University "Lviv Polytechnic", Lviv.
  13. Shcherbak V.G., Shcherbak O.V. (2014), Global management paradigm in the human resources management at multinational corporations, "Economics of labor and employment issues", 1, pp. 16-20.
  14. Sobczak K. (2014), Czynniki sukcesu małych i średnich przedsiębiorstw z kapitałem polskim i zagranicznym - analiza porównawcza, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu