BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Brzozowska Marta (Społeczna Akademia Nauk)
Tytuł
Industry 4.0 - Impact on Logistics Processes Management
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2016, t. 17, z. 11, cz. 2, s. 87-100, rys., bibliogr. 12 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Agile Commerce - stechnologizowane zarządzanie w erze informacji
Słowa kluczowe
Rewolucja przemysłowa, Procesy logistyczne, Nowe technologie, Przemysł 4.0
Industrial revolution, Logistics processes, High-tech, Industry 4.0
Uwagi
summ.
Abstrakt
Latest years have shown that world doesn't exist without technology development, especially when we think about industries and management. All of the industrial revolutions have impact on companies' development, their managerial skills but also on their abilities to find new customers. It can be seen that only companies which are aware of new technologies and try to use them in everyday business, are able to survive in the very competitive environment. The paper presented gives overall view on the 4.0 industry revolution, its impact on business, especially on logistics processes. Author tries to suggest few solutions how to implement new technology inventions in the logistics processes. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bauernhansl T., Ten Hompel M., Vogel-Heuser B. (2014), Industrie 4.0 in Produktion, Automatisierung und Logistik, Anwendung - Technologien - Migration, Springer Fachmedien Wiesbaden.
  2. Chen D.Q., Preston D.S., Swink M. (2015), How the use of big data analytics affects value creation in supply chain management, "Journal of Management Information Systems", Vol. 32, Issue 4, pp. 4-39.
  3. Gamrot M. (2016), Zastosowanie technologii big data w e-biznesie [w:] M. Czajkowska, M. Malarski, Funkcjonowanie e-biznesu, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
  4. Internet of Things in Logistics, A collaborative report by DHL and CISCO on implication and use cases for the logistics industry (2015), DHL Trend Research, Cisco Consulting Services.
  5. Januszewski A. (2008), Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania, Tom 1, PWN, Warszawa.
  6. Pęczak A. (2016), Adaptacja form płatności w sklepach internetowych, Raport E-commerce Standard 2016: Polski Rynek E-Commerce, Badanie 2016.
  7. Pfohl H.Ch. (2016), Supply chain 4.0 - Configuration of cooperative networks in disruptive environments, Conference Materials of Logistics Congress Logistics 2016, Poznań.
  8. Sanders N.R. (2016), How to use big data to drive your supply chain, "California Management Review", Vol. 58, Issue 3, p. 26-48.
  9. Self-Driving Vehicles in Logistics, A DHL perspective in implications and use cases for the logistics industry, DHL Trend Research 2014.
  10. Szyszka G. (2016), Logistyka w Polsce 2014-2015, Conference Materials of Logistics Congress Logistics 2016, Poznań.
  11. Wiktor J.W. (2013), Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, PWN, Warszawa.
  12. www.logistyka.pb.pl, access 10.06.2016.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu