- Autor
- Strzelecki Artur (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach), Furmankiewicz Małgorzata (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach), Ziuziański Piotr (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
- Tytuł
- Zastosowanie kokpitu menedżerskiego do monitorowania skuteczności internetowych kampanii reklamowych na przykładzie Google Analytics
Performance Dashboard Usage for Internet Advertising Campaigns on the Example of Google Analytics - Źródło
- Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2016, z. 92, s. 305-324, rys., bibliogr. 32 poz.
- Słowa kluczowe
- Kokpit menedżerski, Kampanie reklamowe, Marketing internetowy
Management dashboard, Advertising campaign, e-marketing - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Artykuł porusza temat wykorzystania kokpitów menedżerskich w obszarze śledzenia skuteczności kampanii e-marketingowych. Autorzy zarysowali rolę e-marketingu we współczesnej organizacji, zdefiniowali kokpit menedżerski i kluczowe wskaźniki wydajności w kontekście e-marketingu. W części praktycznej scharakteryzowano panele informacyjne Google Analytics i zaprezentowano studium przypadku kampanii reklamowej z ich wykorzystaniem. (abstrakt oryginalny)
Article describes usage of performance dashboard for monitoring e-marketing campaign. Authors have outlined e-marketing role in modern organization, defined performance dashboard and key performance indicators in e-marketing context. In practical part of this article Google Analytics dashboards have been characterized and case study of its usage in e-marketing campaign have been presented. (original abstract) - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Alexander M., Walkenbach J.: Analiza i prezentacja danych w Microsoft Excel. Helion, Gliwice 2011.
- Dudycz H.: Visualization Methods in Business Intelligence Systems: an Overview, [in:] Korczak J. (eds.): Business Informatics, Data Mining and Business Intelligence. Research papers of Wrocław University of Economics. Wrocław 2010.
- EuroFirma Media Sp. z o.o.: Dlaczego i dla kogo e-marketing?,http://www.biznes klaster.pl/company/article/119-dlaczego-i-dla-kogo-e-marketing/.
- Few S.: Now You See It. Simple Visualization Techniques for Quantitative Analysis. Analytic Press, Oakland 2009.
- Frąckiewicz E.: Marketing internetowy. PWN, Warszawa 2006.
- Furmankiewicz J., Furmankiewicz M., Ziuziański P.: Implementation of business intelligence performance dashboard for the knowledge management in organization. Zeszyty Naukowe, s. Organizacja i Zarządzanie, nr 82. Politechnika Śląska, Gliwice 2015.
- Furmankiewicz M., Sołtysik-Piorunkiewicz A., Ziuziański P.: Zaawansowane techniki graficznej analizy danych epidemiologicznych na kokpicie menedżerskim, [w:] Nycz M. (red.): Informatyka ekonomiczna, nr 2(32). Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław 2014.
- Furmankiewicz M., Ziuziański P.: Media społecznościowe jako nowoczesny kanał komunikacyjny dla telewizji na przykładzie talent show, [w:] Gołuchowski J., Spyra Z. (red.): Nowe Media i technologie we współczesnej komunikacji marketingowej. Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice 2013.
- Furmankiewicz M., Ziuziański P.: Wdrażanie kokpitu menedżerskiego w ramach BI w organizacji, [w:] Donigiewicz A. (red.), "Przegląd teleinformatyczny", nr 4(37). Instytut Teleinformatyki i Automatyki Wojskowej Akademii Technicznej im. Jarosława Dąbrowskiego, Warszawa 2014.
- Furmankiewicz M.: Biuletyn elektroniczny jako forma reklamy internetowej. Praca licencjacka. Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice 2011 (niepublikowane).
- http://www.google.com/intl/pl_ALL/analytics/, 16.12.2015.
- https://www.google.com/analytics/web/, 16.12.2015.
- Kaushik A.: Web Analytics 2.0. Świadome rozwijanie witryn internetowych. Helion, Gliwice 2010.
- Kent M.L. et al.: Learning web analytics: A tool for strategic communication. "Public Relations Review", Vol. 37, 2011, p. 536-543.
- Nakatani K., Chuang T.: A web analytics tool selection method: an analytical hierarchy process approach. "Internet Research", Vol. 21, Iss. 2, 2011, p. 171-186.
- Niestrój R.: Istota i znaczenie marketingu, [w:] Altkorn J. (red.): Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków 2003.
- Ołdak A.K.: Web Analytics. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2010.
- Pakkala H., Presser K., Christensen T.: Using Google Analytics to measure visitor statistics: The case of food composition websites. "International Journal of Information Management", Vol. 32, 2012, p. 504-512.
- Pazio N.M.: Podstawy marketingu. Politechnika Warszawska, Warszawa 2007.
- Peterson E.T.: The Big Book of Key Performance Indicators. Web Analytics Demystified Series, 2006, p. 19-37.
- Plaza B.: Monitoring web traffic source effectiveness with Google Analytics. "Aslib Proceedings", Vol. 61, Iss. 5, 2009, p. 474-482.
- Porębska-Miąc T.: Systemy informacyjne marketingu. Marketing w cyberprzestrzeni, [w:] Pańkowska M., Sroka H. (red.): Systemy Informatyczne Organizacji Wirtualnych. Akademia Ekonomiczna, Katowice 2002.
- Sołtysik-Piorunkiewicz A., Furmankiewicz M., Ziuziański P.: Kokpit menedżerski jako narzędzie do wspomagania decyzji prosumenta w e-zdrowiu, [w:] Pańkowska M. (red.): Uwarunkowania technologiczno-społeczne i modele prosumpcji. Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice 2014.
- Sołtysik-Piorunkiewicz A., Furmankiewicz M., Ziuziański P.: Spersonalizowany kokpit menedżerski jako przykład podejścia kontekstowego w zarządzaniu wiedzą, [w:] Pańkowska M., Abramek E. (red.): Informatyka i ekonometria (1). Studia Ekonomiczne, nr 216. Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice 2015.
- Strzelecki A.: Google Analytics 42 panele informacyjne, cz. 1, http://www.silesiasem.pl/ panele-google-analytics/, 16.12.2015.
- Strzelecki A.: Zastosowania systemów analityki internetowej do analizy efektywności kanałów ruchu i handlu elektronicznego, [w:] Palonka J., Pańkowska M., Żytniewski M. (red.): Modele techniczno-społeczne wirtualizacji i udostępniania na żądanie zasobów IT. Uniwersytet Ekonomiczny, Katowice 2016.
- Ziuziański P., Furmankiewicz M., Sołtysik-Piorunkiewicz A.: E-Health Artificial Intelligence System Implementation: Case Study of Knowledge Management Dashboard of Epidemiological Data in Poland. "International Journal of Biology and Biomedical Engineering", Vol. 8, 2014, p. 164-171.
- Ziuziański P., Furmankiewicz M., Sołtysik-Piorunkiewicz A.: Kokpity menedżerskie jako narzędzie monitorowania efektów kształcenia studentów. "e-mentor", nr 3(60), Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2015.
- Ziuziański P., Furmankiewicz M.: Kokpit menedżerski jako narzędzie do wizualizacji danych w kontekście zarządzania wiedzą w organizacji. Zeszyty Naukowe, s. Ekonomia i Zarządzanie, z. 7(1). Politechnika Białostocka, Białystok 2015.
- Ziuziański P., Furmankiewicz M.: Projektowanie interaktywnych kokpitów menedżerskich zorientowanych na użytkownika. Biuletyn Naukowy, s. Informatyka. Wrocławska Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej, Wrocław 2014.
- Ziuziański P., Furmankiewicz M.: Rola kokpitu menedżerskiego w procesie podejmowania decyzji. Zeszyty Naukowe, s. Organizacja i Zarządzanie, nr 77. Politechnika Śląska, Gliwice 2015.
- Ziuziański P.: Kokpit menedżerski jako efektywne narzędzie do wizualizacji danych w organizacji, [w:] Zieliński Z.E. (red.): Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych. Innowacje i implikacje interdyscyplinarne. Nr 1. Wyższa Szkoła Handlowa, Kielce 2014.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1641-3466
- Język
- pol