BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stachyra Grażyna (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie)
Tytuł
Podcasting jako technologia audio. Perspektywy rozwoju
Podcasting as an audio technology. Prospects for development
Źródło
Studia Medioznawcze, 2017, nr 1 (68), s. 29-42, rys.
Media Studies
Słowa kluczowe
Media, Radiofonia, Technologie cyfrowe
Media, Radio broadcasting, Digital technologies
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Artykuł prezentuje zagadnienie podcastingu jako jednej z technologii przemysłu audio. Rozważania zmierzają do wskazania czynników wpływających na rozwój podcastingu, w tym narzędzi umożliwiających rozpowszechnianie podcastów i zwiększanie ich audytoriów. Przeprowadzone analizy dotyczą także przyczyn stosunkowo małej popularności podcastingu w Polsce, szczególnie w porównaniu do dużych rynków USA czy Kanady. (abstrakt oryginalny)

The paper presents the podcasting as one of the audio industry's technologies. It aims to map the key factors in the development of podcasting, with special emphasis on tools that enable distribution and the audience enlargement. It also points out low popularity of podcasting in Poland in comparison to the larger markets in USA or Canada. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bonini T., The 'second age' of podcasting: Reframing podcasting as a new digital mass medium, "Quaderns del CAC" 41, Vol. 18 (2015).
  2. Leadbeater C., Miller P., The pro-am revolution: How enthusiasts are changing our economy and society, London 2004.
  3. Jaffe H., NPR leads the way in podcasting, "Washingtonian", May 9, 2006, [dostęp: 6.04.2015].
  4. Jędrzejewski S., Radiofonia publiczna w Europie w erze cyfrowej, Kraków 2010.
  5. Fernández Sande M., Radio Ambulante: Narrative radio journalism in the age of crowdfunding [w:] Radio audiences and participation in the age of network society, eds. T. Bonini, B. Monclus, London 2015.
  6. Steuer E., Roman Mars: The man who's building a podcasting empire, "Wired", January 2015, http://www.wired. com/2015/01/podcaster-roman-mars/ [dostęp: 04.08.2016].
  7. Parvizi P., Silverman D., The future of podcasting, "Tech Crunch", July 7, 2015, http://techcrunch.com/2015/07/18/the-future-of-podcasting/ [dostęp: 04.08.2016].
  8. Roose K., What's behind the great podcast renaissance, "New York Magazine", October 2014, http://nymag.com/daily/intelligencer/2014/10/whats-behind-the-great-podcast-renaissance.html [dostęp: 10.08.2016].
  9. Stanuch S.M., Audycje na życzenie, "Press", maj 2005, http://www.press.pl/magazyn-press/artykul/1484,audycje-na-zyczenie [dostęp: 07.07.2016].
  10. Berry R., Part of the establishment: Refl ecting on 10 years of podcasting as an audio medium, "Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies" Vol. 22 (2016), nr 6.
  11. Jaworski M., Reklama i marketing podcastu, https://www.youtube.com/watch?v=6yEXVdntbzs [dostęp: 13.07.2016].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-0920
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu