- Autor
- Sobczak Elżbieta
- Tytuł
- Dane binarne w wielowymiarowej analizie statystycznej
The Вinary Data in Multidimensional Statistical Analysis - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (12), 2003, nr 1002, s. 56-64, rys., bibliogr. 19 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zastosowania metod ilościowych
- Słowa kluczowe
- Miara odległości, Wielowymiarowa analiza statystyczna
Distance measures, Multi-dimensional statistical analysis - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Celem tego opracowania jest charakterystyka i ocean przydatności miar odległości do analizy zróżnicowania obiektów opisywanych przez cechy jakościowe dychotomiczne. (fragment tekstu)
The purpose of this article is made to determine the usefulness of distance measures for the binary data. The properties of particular distance measures are presented. The study is of methodological nature. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Ackof R.L., Decyzje optymalne w badaniach stosowanych, PWN, Warszawa 1969.
- Anderberg M.R., Cluster Analysis for Applications, Academic Press, Nowy Jork-Londyn 1973.
- Badania przestrzenne rynku i konsumpcji. Przewodnik metodyczny, red. S. Mynarski, PWN, Warszawa 1992.
- Bazarnik J., Grabiński T. i in., Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe, Kraków, Oficyna Wydawnicza FOGRA 1992.
- Bąk A., Modelowanie symulacyjne wybranych algorytmów wielowymiarowej analizy porównawczej w języku C++, AE, Wrocław 1999.
- Chojnicki Z., Czyż Т., Metody taksonomii numerycznej w regionalizacji geograficznej, PWN, Warszawa 1973.
- Сох T.F., Сох M.A.A., Multidimensional Scaling, Chapman and Hall, London 1994.
- Ekonometria przestrzenna, red. A. Zeliaś, PWE, Warszawa 1991.
- Gower J.C., A General Coefficient of Similarity and Some of its Properties, "Biometrics" 1971.
- Góralski A., Metody opisu i wnioskowania statystycznego w psychologii, PWN, Warszawa 1974.
- Jajuga K., Statystyczna teoria rozpoznawania obrazów, PWN, Warszawa 1990.
- Kaczmarczyk S., Skalowanie i pomiar w badaniach marketingowych, [w:] Zastosowanie metod wielowymiarowych w badaniach segmentacji i selektywności rynku, red. S. Mynarski, AE, Kraków 1999.
- Mynarski S., Praktyczne metody analizy danych rynkowych marketingowych, Kantor Wydawniczy ZAKAMYCZE, Kraków 2000.
- Nowak E., Metody taksonomiczne w klasyfikacji obiektów społeczno-gospodarczych, PWE, Warszawa 1990.
- Pociecha J., Statystyczne metody segmentacji rynku. "Zeszyty Naukowe AE", Monografie nr 71, AE, Kraków 1986.
- Rozin B.B., Teoria rozpoznawania obrazów w badaniach ekonomicznych, PWN, Warszawa 1979.
- Steczkowski J., Zeliaś A., Metody statystyczne w badaniu zjawisk jakościowych. AE, Kraków 1997.
- Stevens S.S., Measurement, Psychophysics and Utility, [w:] C. Churchman, P. Ratoosh (eds.), Measurement. Definitions and Theories. Wiley, New York 1959.
- Walesiak М., Metody analizy danych marketingowych, PWN, Warszawa 1996.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1507-3866 - Język
- pol