BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rybicka Aneta
Tytuł
Wykorzystanie dyskryminacji cenowej w zarządzaniu przedsiębiorstwem
The Using of Price Discrimination in Management of Company
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (12), 2003, nr 1002, s. 144-152, bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowania metod ilościowych
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Ceny, Dyskryminacja
Enterprise management, Prices, Discrimination
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono jedną z taktyk ustalania cen produktu (dobra lub usługi) w poszczególnych segmentach rynku w zależności od konkretnych okoliczności sprzedaży tego produktu (dobra lub usługi), zwaną różnicowaniem cen bądź dyskryminacją cenową. (fragment tekstu)

For ages prices are establish by way of negotiations between the salesman and the buyer. Salesman demand higher prices than the buyer offer. Through this negotiations the prices are established on the level of that satisfy of both sides. Establishing of the prices of goods or services on the same level does not take into consideration of diversity of conditions in with the goods or services can be sale. This conditions are diversity, so the managers are using the price discrimination in order to management much better. In the paper presented definition of price discrimination, conditions, three steps and function of this discrimination. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1996.
  2. Hirschey М., Pappas J.L., Fundamentals of Managerial Economics, The Dryden Press, Orlando 1998.
  3. Karasiewicz G., Marketingowe strategie cen, PWE, Warszawa 1997.
  4. Kotler P., Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebether & ska, Warszawa 1994.
  5. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  6. McGuigan J.R., Moyer R.Ch., Harris F.H., Managerial Economics: Applications, Strategy, and Tactics, South-Western Thomson Learning, 2002.
  7. Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W., Marketing - pierwsza polska edycja, Dom Wydawniczy ABC, 1998.
  8. Sztucki T., Marketing przedsiębiorcy i menedżera, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1996.
  9. Sztucki T., Encyklopedia marketingu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1998.
  10. Varian H.R., Mikroekonomia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3866
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu