BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Unold Jacek
Tytuł
Computer-Aided Elements of Basic Marketing Activity
Wspomagane komputerowo elementy działalności marketingowej
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (6), 2003, nr 999, s. 247-258, bibliogr. 18 poz.
Tytuł własny numeru
Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia
Słowa kluczowe
Marketing, Komputerowe wspomaganie zarządzania, Technologia informacyjna
Marketing, Computer aiding management, Information Technology (IT)
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Podstawowa działalność marketingowa jest opisywana przez koncepcję marketing-mix: produkt, cena, promocja i dystrybucja. Współczesna technologia informacyjna wywiera zasadniczy wpływ na kształtowanie tych podstawowych elementów kompozycji marketingowej. Zjawisko to, ze względu na swoją skalę, może być uznane za formę reengineeringu podstawowych procesów w organizacji. W rezultacie organizacja może postrzegać własną działalność z perspektywy konsumenta. (abstrakt oryginalny)

All the decisions in marketing management boil down to the four basic components of the marketing mix: product, price, place (distribution) and promotion. A product can have many different features and quality levels. Different prices can be charged, with or without special discounts. Various advertising media as well as a company's own sales force or other sales specialists can be used. The information revolution have enabled marketers to create an individualized approach to the customer. This new marketing idea is based on the extensive use of databases, and refers directly to customers' behavior and preferences. The information stored in databases reflects the actual buying pattern, unlike the traditional approach, which was based on the reported, declared behavior. This reversal of thinking in marketing can be clearly seen in all four elements of the marketing mix. The article focuses on chosen real-life examples of the application of modern information technology in the area of marketing mix. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Banking Technology (1996), July-August.
  2. Blattberg R.C., Glazer R. and Little (1994): The Marketing Information Revolution. Harvard University Press, Boston.
  3. Brown-Humes C. (1996): Sainsbury Card for Customers Offers BA Link, Financial Times, 18 June.
  4. Clancy K.J., Shulman R.S. (1991): The Marketing Revolution, Harper Business, New York.
  5. Computer Weekly (1996), 18 July.
  6. Coopers&Lybrand (1996): The Future of the Food Store: Challenges and Alternatives, A Study Conducted for the Coca-Cola Retailing Research Group-Europe, London.
  7. Cross R., Schemerhom R. (1989): Managing Uncertainty, Airline Business, November.
  8. Financial Times (1996), 10 October.
  9. DMIS (1994): Direct Mail Information Services (DMIS) Report, London.
  10. Harvard Business Review (1995), March/April.
  11. Johnson R.S., Kaplan T.H. (1987): Relevance Lost: The Rise and Fall of Management Accounting. Harvard Business School Press Boston.
  12. Lotus Magazine (1991), January.
  13. Moriarty R.T., Moran U. (1990): Managing Hybrid Marketing Systems, Harvard Business Review, November-December.
  14. Nilson T.H. (1995): Chaos Marketing: How to Win in a Turbulent World, McGraw-Hill, Maidenhead.
  15. O'Connor J., Galvin E. (1997): Marketing and Information Technology, Financial Times, Pitman Publishing, London.
  16. Sunday Times (1996), 27 October.
  17. Unold J. (1999): Systemy informacyjne marketingu, AE, Wrocław.
  18. Whybrow M. (1996): Nipped in the Bud, Banking Technology, July-August.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3858
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu