BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sobińska Małgorzata
Tytuł
Istota i znaczenie w organizacji systemów informacyjnych marketingowych
Marketing Information System Concept and Its Role in Organization
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (6), 2003, nr 999, s. 49-61, rys., bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia
Słowa kluczowe
System informacyjny, Marketing, Informacja marketingowa
Information system, Marketing, Marketing information
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest zaprezentowanie problematyki systemów informacyjnych marketing i podkreśleniu ich roli w organizacjach, którym zależy na sukcesie rynkowym. (fragment tekstu)

Author discusses the topic of marketing information systems. The article comprises review of definitions, description of two major theoretical SIM models and analysis of SIM implementation in modem industry. Aspects of SIM structure and SIM function in organization, as well as advantages of SIM application, are presented. It is suggested that SIM can be a useful instrument in decision processes support. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Baruk A., System informacji marketingowej a polska rzeczywistość. "Marketing i Rynek" 1998, nr 2.
  2. Domański Т., Kowalski Р., Marketing dla menedżerów. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 2000.
  3. Don's Dictionary "M", http://www.buseco.monash.edu.au/Subjects/MKT/MTPonline/Dictionary/mmm.html.
  4. Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  5. Jarosz A., Marketing partnerski jako sposób usprawnienia marketingowych systemów informacyjnych, [w:] Doskonalenie wielopoziomowych systemów informacyjnych, red. A. Nowicki, AE, Wrocław 1999.
  6. Jarosz A., Znaczenie systemu informacji marketingowej w nowoczesnym przedsiębiorstwie, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 861, Wrocław 2000.
  7. Kotler Р., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  8. Majdan I., System informacji marketingowej w firmie. "Marketing i Rynek" 1998, nr 2.
  9. The Marketing Information System and Market Research, http://www.buseco.monash.edu.au/Subjects/MKT/MTPonline/step1.html.
  10. Unold J., Systemy informacyjne marketingu, AE, Wrocław 2001.
  11. Żurawik B., Żurawik W., Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3858
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu