- Autor
- Unold Jacek
- Tytuł
- Organizational Premises of the Use and Development of Marketing Databases
Organizacyjne przesłanki zastosowania i rozwoju marketingowych baz danych - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (6), 2003, nr 999, s. 62-67, bibliogr. 7 poz.
- Tytuł własny numeru
- Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia
- Słowa kluczowe
- Bazy danych, Marketing, Informacja marketingowa
Databases, Marketing, Marketing information - Uwagi
- streszcz.
- Abstrakt
- Marketing oparty na bazach danych odzwierciedla najnowszy trend w rozwoju współczesnego, wspomaganego technologicznie marketingu. Główną ideą jest zastosowanie interaktywnego podejścia, wykorzystującego indywidualnie adresowane środki przekazu, od tradycyjnej poczty do Internetu, aby być jak najbliżej konsumenta. Problematyka związana z właściwym wykorzystaniem marketingowych baz danych wciąż jest nowością. W artykule opisano sposoby operacyjnego i strategicznego zastosowania baz danych w marketingu. (abstrakt oryginalny)
Database marketing reflects the most recent trends in the development of modern, technology-enabled marketing. The main idea in this concept is the introduction of an interactive approach to marketing, which use individually addressable marketing media and channels, from mail to the Internet, to stay close to the customer. The issues of the use of customer databases in modem marketing are still relatively new. The article explores the concept of both the operational and strategic use of databases in marketing, as the most effective utilization of customer information. (fragment of text) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Curtis J. (1996): Sorting Out the Wheat From the Chaff. Precision Marketing 5, February.
- Linton I. (1995): Database Marketing: Know What Your Customer Wants. Pitman, London.
- O'Connor J., Galvin E. (1997): Marketing and Information Technology. The Strategy, Application and Implementation of IT in Marketing. Financial Times, Pitman Publishing, London.
- Postma P. (1999): The New Marketing Era. Marketing to the Imagination in a Technology-Driven World. McGraw-Hill, New York.
- Unold J. (1998): Business Process Reengineering as a Way of Shaping Management Information Needs. [w:] Evolution and Challenges in System Development, ed. J. Zupancic et al., Kluwer Academic-Plenum Publishers, New York.
- Unold J. (2001): Systemy informacyjne marketingu. AE, Wrocław.
- Welch M. (1993): Business Marketing Begins to Register. Business Marketing, March.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1507-3858 - Język
- eng