BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sobińska Małgorzata
Tytuł
Czy można mówić o zarządzaniu outsourcingiem informatycznym?
Can One Say "Management of Information Systems Outsourcing"?
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (6), 2003, nr 999, s. 68-75, rys., bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia
Słowa kluczowe
Outsourcing informatyczny
Information technology outsourcing (ITO)
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł zarysowuje istotę outsourcingu, uwypuklając jego złożoność i głęboki wpływ, jaki może on mieć na przedsiębiorstwo. I właśnie te dwa czynniki wskazują że niemal nieprawdopodobne jest wprowadzenie i utrzymanie takiego modelu działania firmy bez metodycznego podejścia do każdej z faz. Ogólne zasady szeroko rozumianego zarządzania, wsparte metodykami specyficznymi dla tego typu przedsięwzięć, stanowią niezbędny fundament dla osiągnięcia celów będących przesłankami outsourcingu. Znaczenie zarządzania jest tym istotniejsze, że proces outsourcingu nie kończy się w momencie przejęcia przez firmę zewnętrzną określonych funkcji oraz zasobów, ale wymaga stałej kontroli oraz doskonalenia w trakcie trwania kontraktu. (fragment tekstu)

Information system outsourcing has grown rapidly and continues to expand - particulary in terms of the number of firms involved in outsourcing and the size of the outsourcing market. The relationship with an outsourcing vendor requires discipline on the one hand and cooperation on the other. The aim of the article is to answer the question, if we can tell about management of information system outsourcing. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  2. Buhler Р., Zarządzanie, Wyd. Helion, Gliwice 2002.
  3. Czermiński A., Czerska М., Nogalski B., Rutka R., Organizacja i zarządzanie, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 1994.
  4. Górski М., Przyszłość informatyki korporacyjnej, "Raport TELEINFO - Outsourcing", kwiecień 2001.
  5. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  6. Organizacja i zarządzanie. Podstawy wiedzy menedżerskiej, red. M. Przybyła, AE, Wrocław 2002.
  7. Pankowska М., Outsourcing - alternatywa zarządzania systemem informatycznym przedsiębiorstwa, "Informatyka" 1997, nr 6.
  8. Penc J., Zarządzanie w praktyce. Menedżerskie myślenie i działanie, Wydawnictwo Prawno-Ekonomiczne INFOR, Warszawa 1998.
  9. Podstawy organizacji i zarządzania, red. M. Romanowska, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2001.
  10. Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R., Kierowanie, PWE, Warszawa 1997.
  11. Stoner J.A.F., Wenkel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1992.
  12. Trocki ., Outsourcing. Metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej, PWE, Warszawa 2001.
  13. Tyrała Р., Kierowanie. Organizowanie. Zarządzanie. Zarys prakseologii, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2001.
  14. Wawrzyniak B., Zrozumieć współczesne przedsiębiorstwo. Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa 1996.
  15. Zieleniewski J., Organizacja i zarządzanie, PWN, Warszawa 1979.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3858
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu