BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kowalska Marianna
Tytuł
Unormowania prawne w zakresie reklamy
Advertisement Law Regulations
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (6), 2003, nr 999, s. 186-196, bibliogr. 25 poz.
Tytuł własny numeru
Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia
Słowa kluczowe
Reklama, Prawne aspekty reklamy, Regulacje prawne
Advertising, Legal aspects of advertising, Legal regulations
Uwagi
summ.
Abstrakt
Lata 90. w Polsce to okres burzliwego rozwoju gospodarki rynkowej. Niezwykle dynamicznie rozwinęła się wtedy działalność marketingowa w przedsiębiorstwach. Dotychczasowe wywieranie nacisku, którego celem było sprzedanie produktu za wszelką cenę, zostało zastąpione komunikacją z klientem obejmującą m.in. udzielanie mu rzetelnej informacji. Pojawił się zupełnie nowy proces budowania wiarygodności organizacji wobec aktualnych i potencjalnych klientów. Biorąc pod uwagę to. iż kształtowaniem wizerunku współczesnego przedsiębiorstwa zajmuje się w dużej mierze dział marketingu, zrozumiałe staje się duże zainteresowanie kadry menedżerskiej sprawami reklamy. Celem artykułu jest omówienie aktów prawnych normujących problematykę reklamy. Ze względu na to, iż nasza praktyka gospodarcza wykorzystuje wiele różnorodnych aktów prawnych w niniejszym artykule przedstawione zostaną niektóre z nich. (fragment tekstu)

The aim of this article is to present the advertisement law regulations. The advertisement law regulations were divided in this paper into two different groups, the one that contains the official principle and the second that gathers the remaining rights. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Domański Т., Kowalski Р., Marketing dla menedżerów, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 2000.
  2. Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  3. Grabowski М., Sponsorowanie przez prowadzących działalność związaną z produktami objętymi zakazem reklamy, "Studia Prawnicze" 1995, z. 1-4.
  4. Grzybczyk K., Dzieło reklamowe i jego twórca, C.H. Beck, Warszawa 1999.
  5. Jaworska-Dębska B., W sprawie zakazów reklamy, PiP, Warszawa 1993.
  6. Komunikacja marketingowa, red. M. Rydel, ODDK, Gdańsk 2001.
  7. Michniewicz-Broda E., Kodeks cywilny, PPU "PARK", Bielsko-Biała 2001.
  8. Polakowska J., Kujawa М., Sponsoring. Aspekty prawne i gospodarcze. Poltex, Warszawa 1994.
  9. Stecki L., Sponsoring, TNOiK, Toruń 1995.
  10. Żuławska Cz., Znaczenie prawne reklamy w świetle kodeksu cywilnego, PiP, Warszawa 1997. DzU 1964 nr 16, z późn. zm.
  11. DzU 1982 nr 35.
  12. DzU 1984 nr 5.
  13. DzU 1991 nr 11.
  14. DzU 1993 nr 7, z późn. zm.
  15. DzU 1994 nr 121.
  16. DzU 1995 nr 32.
  17. DzU 1996 nr 10.
  18. DzU 1999 nr 96.
  19. DzU 2000 nr 2.
  20. DzU 2000 nr 14.
  21. DzU 2000 nr 54.
  22. DzU 2000 nr 65.
  23. DzU 2000 nr 118.
  24. DzU 2001 nr 60.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3858
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu