BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dybka Sławomir (Uniwersytet Rzeszowski), Surmacz Tomasz (Uniwersytet Rzeszowski)
Tytuł
The Importance of Content Marketing in Brand Building
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2016, t. 17, z. 11, cz. 2, s. 355-367, rys., tab., bibliogr. 20 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Agile Commerce - stechnologizowane zarządzanie w erze informacji
Słowa kluczowe
Budowanie marki, Media społecznościowe, Zarządzanie treścią
Brand building, Social media, Content management
Uwagi
summ.
Abstrakt
An attempt has been made in an article to show the role of Content Marketing in brand building. The changes in audiences' behaviour and new technologies has resulted in growing importance of Content marketing as a valuable instrument of building brand engagement. The presented results of different research on Content Marketing activities and challenges point out the necessity of planning, choosing right tools and measuring as elements of a proper Content Marketing strategy. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adkontekst Rynek Reklamy Kontekstowej w Polsce 2014. Raport z Badań (2014), online, http://www.adkontekst.pl/raporty/Raport-Rynek-Reklamy-Kontekstowej-2014.pdf, access: 20.03.2015.
  2. Ascend2, Content Marketing Trends Survey Summary Report, p. 7, online, http://ascend2.com/home/wp-content/uploads/Content-Marketing-Trends-Summary-Report-150310.pdf, access: 20.03.2015.
  3. B2B Content Marketing: 2013 Benchmarks, Budgets, and Trends-North America (2013), online, http://contentmarketinginstitute.com/2012/10/2013-b2b-content-marketing-research/, access: 20.03.2015.
  4. Campbell C., Cohen J. (2014), Advertisements Just Aren't Advertisements Anymore. A New Typology for Evolving Forms of Online "Advertising", "Journal Of Advertising Research", March.
  5. Content Marketing Institute, online, http://contentmarketinginstitute.com/2012/06/content- marketing-definition, access: 20.03.2015.
  6. CURATA Content Marketing Tactics Planner Creation, Curation & Syndication (2014), online, http://www.2020impact.com.au/Curata_Content_Marketing_Tactics_Planner.pdf.
  7. Gagnon E. (2014), Goodbye, B2B Brand Marketing: Developing Content-Based Marketing Programs for the Post-Marketing Era, "International Management Review", Vol. 10, No. 2.
  8. http://smmeasure.eu/liczby-polskiego-internetu-2015./, access: 20.03.2015.
  9. http://www.google.com/trends/explore?hl=en-US#q=content marketing&cmpt= q&tz=, access: 20.03.2015].
  10. http://www.langleynewmedia.com/program-archive/content-marketing-retreat/, access: 20.03.2015.
  11. IAB Polish TV + Web = Better Together, Research Report (2014), July 2014, access: 20.03.2015. http://iab.org.pl/wp-content/uploads/2014/07/20140714_IABPolska_TVWWW_raport_final.pdf.
  12. Kumar V., Aksoy L., Donkers B., Venkatesan R., Wiesel T., Tillmans S. (2010), Undervalued or overvalued customers: Capturing total customer engagement value, "Journal of Service Research", 13 (3).
  13. Pophal L. (2015), Small Business and Content Marketing: Opportunities Abound but Strategy is Key, online, http://www.econtentmag.com/Articles/News/News-Feature/Small-Business-and-Content-Marketing-Opportunities-Abound-but-Strategy-is-Key-102676.htm, access: 20.03.2015.
  14. Regalix Research (2015), State of B2B Content Marketing 2015, online, http://www.regalix. com/wp-content/uploads/2015/02/State-of-B2B-Content-Marketing-2015-Research-Report. pdf, access: 20.03.2015.
  15. Rose R., Content Marketing Forecast, online, http://www.econtentmag.com/Articles/Column/Content-Marketing-Evolution/Content-Marketing-Forecast-100224.htm, access: 20.03.2015.
  16. Sabate F., Berbegal-Mirabent J., Canabate A., Lebherz P.R. (2014), Factors influencing popularity of branded content in Facebook fan pages, "European Management Journal", 32.
  17. Skinner R. (2014), Measure Content Marketing For Success, July 10, 2014, online, http://mcmurrytmg.com/sites/default/files/FORRESTER_Measure_Content_Marketing.pdf, access: 20.03.2015.
  18. Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2007-2011 (2012), Warszawa: GUS.
  19. Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2010-2014 (2014), Warszawa: GUS.
  20. World Internet Project International Report (2013).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu