BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rzemieniak Magdalena (Politechnika Lubelska)
Tytuł
Skuteczność reklamy internetowej przedsiębiorstw transportowych w Polsce - wyniki badań
The Effectiveness of Online Advertising of Transport Companies in Poland - results of research
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2016, t. 17, z. 11, cz. 2, s. 393-406, rys., bibliogr. 17 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Agile Commerce - stechnologizowane zarządzanie w erze informacji
Słowa kluczowe
Reklama w internecie, Przedsiębiorstwo transportowe, Efektywność reklamy, Wyniki badań
Internet advertising, Transport company, Advertising efficiency, Research results
Uwagi
summ.
Abstrakt
Głównym celem artykułu jest prezentacja wyników oceny skuteczności reklam realizowanych za pośrednictwem Internetu w przedsiębiorstwach transportowych funkcjonujących na rynku polskim. Cel główny został zrealizowany poprzez przeprowadzenie badań i ich analizę w obszarze następujących problemów badawczych [Wilcox and Cameron, Reber 2014; Kryński 2014]:
-Jaka jest ocena efektywności modeli rozliczeń kampanii realizowanych w Internecie przez przedsiębiorstwa transportowe?
-Jaka jest ocena wyboru narzędzi do pomiaru efektywności kampanii internetowych przez przedsiębiorstwa transportowe?
-Jaka jest ocena typowania najbardziej efektywnych miejsc umożliwiających emisję reklam przez przedsiębiorstwa transportowe?
-Jakie czynniki wpływają na skuteczność reklamy graficznej przedsiębiorstw transportowych?
-Jaka jest ocena skuteczności reklamy internetowej ze względu na miejsce umieszczenia jednostki reklamowej w serwisie internetowym dla przedsiębiorstw transportowych?
Badania były prowadzone w ramach badań statutowych realizowanych w Katedrze Marketingu Politechniki Lubelskiej w latach 2014-2015 w grupie przedsiębiorstw stosujących w swojej praktyce marketingowej kampanie reklamowe w Internecie.(fragment tekstu)

Over a span of the recent years the Internet has become one of the main channels of marketing communication. Online advertising is widespread in advertising campaigns of both large and small companies. The main goal of this article is to present the assessment results of online advertising efficiency in transportation companies that operate on the Polish market. The main goal was achieved through the exploratory research and analysis of the following research problems: assessment of the efficiency of settlement models of online advertising campaigns, assessment of the selection of tools for measuring the efficiency of online advertising campaigns, assessment of selecting the most effective locations that allow broadcasting of advertisements, analysing factors affecting the efficiency of graphic advertising and the assessment of the efficiency of online advertising considering the advertising unit placement on the website. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Calcott L., Weller B. (2012), The Definitive Guide to Google AdWords: Create Versatile and Powerful Marketing and Advertising Campaigns, Apress, New York.
  2. Gancarz-Wojcicka B. (2013), Biblia e-biznesu, Wyd. Helion, Gliwice.
  3. Guziur P. (2011), Internet marketing - small and large businesses strategies, Gliwice, Wyd. Helion.
  4. Geddes B. (2010), Advanced Google AdWords, Indianapolis Sybex.
  5. Herzberg A. (2011), Google Adsense. Explorer secrets of Google, Golden Means, Gliwice.
  6. Holdren A. (2012), Google Adwords Skuteczna kampania reklamowa w Internecie, Wyd. Helion, Gliwice.
  7. Jelonek D., Stepniak C. (2014), Evaluation of The Usefulness of Abstract Thinking as a Manager's Competence, Brand image in social media - an outline of the research related issues, "Polish Journal of Management Studies", 9.
  8. Jerkovic M. (2013), Google Analytics dla marketingowców, Wyd. Helion, Gliwice.
  9. Kaczmarczyk S. (2002), Badania marketingowe. Metody i Techniki, Wyd. PWE, Warszawa.
  10. Kryński M. (2014), Evaluation of the effectiveness online advertising, Elaboration unpublished, Lublin.
  11. Ledford J. (2008), SEO Bible, Wyd. Helion, Gliwice.
  12. Miller S. (2012), Piwik Web Analytics Essentials, Birmingham UK, Packt Publishing Ltd.
  13. Rzemieniak M. (2014), Analysis and evaluation of the effectiveness online advertising, Elaboration unpublished, Lublin.
  14. Scott D.M. (2013), The New Rules of Marketing & PR. How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases and Viral Marketing to Reach Byers Directly, New York.
  15. Seitel F.P. (2011), Practice of Public Relations, 11th ed., New York.
  16. Wilcox D.L., Cameron G.T., Reber B.H. (2014), Public relations: Strategies and Tactics, New York.
  17. Zembik M. (2015), Brand image in social media - an outline of the research related issues, "Polish Journal of Management Studies", 11.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu