BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jarosz-Lewandowska Dagmara (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Charakter współpracy małych i średnich usługodawców logistycznych z ich klientami w łańcuchach dostaw
The Nature of the Cooperation of Small and Medium-Sized Service Providers with Their Customers in Supply Chains
Źródło
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2016, z. 99, s. 145-156, tab., rys., bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Logistyka w łańcuchu dostaw, Logistyczna obsługa klienta, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Logistics in supply chain, Logistics customer service, Small business
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Intensywnie postępujące zmiany na globalnym rynku i zwiększające się wymagania klientów w zakresie jakości oraz dostępności produktów powodują konieczność sprostania wyzwaniu, jakim jest zapewnienie odpowiedniego poziomu logistycznej obsługi klienta. Istotny wpływ na możliwość jej uzyskania ma współpraca partnerów, w tym małych i średnich usługodawców z dużymi podmiotami gospodarczymi w łańcuchach dostaw. Praktyka gospodarcza potwierdza, że to właśnie współpraca jest źródłem największej wartości i korzyści dla klientów. Stąd też istotne jest dokonanie identyfikacji charakteru relacji małych i średnich usługodawców z ich klientami w heterogenicznej strukturze łańcucha dostaw. (abstrakt oryginalny)

The intense changes in the global market and increasing requirements of customers in terms of quality and product availability make it necessary to address the challenge of ensuring an adequate logistics customer service. In order to obtain its satisfying level, the small and medium-sized service providers should establish close cooperative relationships with larger supply chain partners. The feedback derived from the business environment confirms that this cooperation is, indeed, the source of the greatest value and benefits for customers. Therefore, it is important to identify the nature of the relations between small and medium-sized service providers and their customers in a heterogeneous structure of supply chains. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Borkowska B., Klimczak B.: Współdziałanie przedsiębiorstw w świetle mikro-ekonomicznej teorii firmy, [w:] Współdziałanie strategiczne w gospodarce. Prace Naukowe, Nr 786. Akademia Ekonomiczna, Wrocław 1998.
  2. Czakon W.: Dynamika więzi międzyorganizacyjnych przedsiębiorstwa. Akademia Ekonomiczna, Katowice 2007.
  3. Lichtarski J.: Współdziałanie gospodarcze przedsiębiorstw. PWE, Warszawa 1993.
  4. Nowodziński P., Tomski P.: Więzi międzyorganizacyjne w strategii konkurencji i rozwoju przedsiębiorstw. Wydział Zarządzania, Politechnika Częstochowska, Częstochowa 2010.
  5. Pierścionek Z.: Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa. PWN, Warszawa 2007.
  6. Ring P.S., Van de Ven A.H.: Structuring Cooperative Relationship between Organizations. "Strategic Management Journal", Vol. 13, No. 7, 1992.
  7. Świerczek A.: Zarządzanie ryzykiem zakłóceń we współdziałaniu przedsiębiorstw w łańcuchach dostaw. Akademia Ekonomiczna, Katowice.
  8. Tomski P. : Interpretacje istoty i zakresu współdziałania przedsiębiorstw, [w:] Czarnota J.L., Moszkowicz M. (red.): W poszukiwaniu strategicznych przewag konkurencyjnych. Wydział Zarządzania, Politechnika Częstochowska, Częstochowa 2003.
  9. Trocki M.: Kształtowanie struktur działalności gospodarczej. "Organizacja i Kierowanie", Vol. 4, Nr 102, 2000.
  10. Wiktorowska-Jasik A.: Logistyka kontraktowa małych i średnich przedsiębiorstw. "Logistyka", nr 5, 2011, artykuł na płycie CD 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-3466
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu