BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Petryk Ilona (Społeczna Akademia Nauk)
Tytuł
Control of Distribution Channels
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2016, t. 17, z. 11, cz. 3, s. 57-72, rys., bibliogr. 13 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Zarządzanie logistyczne - technologie i narzędzia
Słowa kluczowe
Kanały dystrybucji, Logistyka dystrybucji, Obsługa klienta, Zarządzanie łańcuchem dostaw
Distribution channels, Distribution logistics, Customer service, Supply Chain Management (SCM)
Uwagi
summ.
Abstrakt
The article describes the main characteristics and functions of distribution channels. Principles of the wholesale and retails distributor are analized. The basic principles of logistics distribution are described. Also the basic components of manipulation and conditions of the manipulative models are shown. There is the analysis of the basic benefits of participation in the supply chain as well. Warehouses and working conditions of their equipment were characterized. The article contains also the description of packaging materials and equipment for the movement of goods in the supply chain. The basic characteristics of effective customer service were investigated. Moreover, the proposition appeared about the basic ways to effectively manage the supply chain. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Arya A., Mittendorf B. and Sappington D.E.M. (2008), Outsourcing, Vertical Integration, and Price vs. Quantity Competition, "International Journal of Industrial Organization", Vol. 26, No.1, pp.1-16. Control of Distribution Channels 72
  2. Aobdia D. (2015), Proprietary information spillovers and supplier choice: Evidence from auditors, "Review of Accounting Studies", 20(4): 1504-1539.
  3. Aydinliyim T. and Murthy N.N. (2016), Managing engineering design for competitive sourcing in closed-loop supply chains, "Decision Sciences", 47(2): 257-297.
  4. Baron O., Berman O. and Wu D. (2016), Bargaining within the supply chain and its implications in an industry, "Decision Sciences", 47(2): 193-218.
  5. Chen J., Zhao X and Shen Z. (2015), Risk mitigation benefit from backup suppliers in the presence of the horizontal fairness concern, "Decision Sciences", 46(4): 663-696.
  6. Chopra S. and Meindl P. (2007), Supply Chain Management, Strategy, Planning & Operations, 3rd, Prentice Hall.
  7. Gligor D.M. (2016), The role of supply chain agility in achieving supply chain fit, "Decision Sciences", 47(3): 524-553.
  8. Habermann M.J., Blackhurst J. and Metcalf A.Y. (2015), Keep your friends close? Supply chain design and disruption risk, "Decision Sciences", 46(3): 491-526.
  9. Łupicka A. (2009), Formy koordynacji rynkowej w łańcuchach dostaw, Wyd. UE w Poznaniu, Poznań, p. 84.
  10. Nooyi R. (2015), Supply-chain resilience: Not just for big events, "MIT Sloan Management Review", (Spring): 78-79.
  11. Spyra Z. (2007), Kanały dystrybucji - kształtowanie relacji, Wydawnictwo Fachowe Cedetu.pl, Warszawa.
  12. Witt B., Meyer R. (2007), Synteza strategii. Tworzenie przewagi konkurencyjnej przez analizowanie paradoksów, PWE, Warszawa, p. 24.
  13. Multi-Channel-Management, [online]: http://www.ecc-handel.de/multi channel-management.php, access: 04 05.2016.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1733-2486
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu