BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Werenowska Agnieszka (Warsaw University of Life Sciences - SGGW, Poland), Drab Małgorzata (Vistula University, Poland)
Tytuł
Cultural Aspects of Employer Branding
Źródło
Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Problemy Rolnictwa Światowego, 2016, t. 16(31), z. 4, s. 322-328, tab., bibliogr. 9 poz.
Scientific Journal Warsaw University of Life Sciences SGGW - Problems of Word Agriculture
Słowa kluczowe
Marka, Kultura organizacji, Narodowość, Pracodawcy
Brand, Corporate culture, Nationality, Employers
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Polska, Wielka Brytania, Ukraina, Turcja
Poland, United Kingdom, Ukraine, Turkey
Abstrakt
The article presents the results of the research carried out among students coming from the UK, Ukraine, and Turkey. Surveys were conducted in 2015 amongst 105 coming students from: of Great Britain (34 persons), of Ukraine (40 persons), of Turkey (34 persons). The study aimed to show the relationship between the culture of these nations and the employer branding. The results showed the existence of relationships between cultural assumptions and factors influencing the choice of taking up employment by foreign students. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Christiaans, L. (2012). International Employer Brand Management. A Multilevel Analysis and Segmentation of Students' Preferences. Hohenheim: Universität Hohenheim.
  2. Hofstede, G., Hofstede G. Minkov, M. (2011). Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu. Warszawa: PWE, wyd. 3. zm.
  3. Korach, R. (2009). Nagroda i kara. Profesjonalna ocena pracownika. Gliwice: Helion One Press, 99
  4. Kozłowski, M. (2012). Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.
  5. Ratajczak, M. (red.). (2006). Pomiędzy kulturami. Szkice z komunikacji międzykulturowej. Wrocław: Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego. Wojtaszczyk, K. (2012). Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar. Łódź: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego.
  6. http://geert-hofstede.com/ukraine.html [Access: September 2015].
  7. http://geert-hofstede.com/united-kingdom.html [Access: September 2015].
  8. http://geert-hofstede.com/turkey.html [Access: September 2015].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2081-6960
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu