BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cichosz Izabela (Społeczna Akademia Nauk)
Tytuł
Negotiation Differences between China and Poland
Źródło
Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2017, t. 18, z. 3, cz. 1, s. 19-27, bibliogr. 16 poz.
Entrepreneurship and Management
Tytuł własny numeru
Studia z zarządzania międzykulturowego
Słowa kluczowe
Negocjacje, Komunikowanie międzykulturowe, Transakcje międzynarodowe
Negotiations, Intercultural communication, International transactions
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Chiny
China
Abstrakt
Interaction is a vital part of every business transaction. In creating an international agreement, communication being an important assignment can be very demanding. In business negotiation, interactions do not only evolve within the business and customers but also with the dealers and every stakeholders that is included in the business transaction. More and more transactions are cross-cultural in their nature. Cross-cultural negotiation is prone fail as the individuals involved in these transactions are ignorant on how to pact with individuals of different cultures. This paper seeks to explore differences in cross- cultural negotiation between Polish and Chinese business people. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Buttery A., Leung T.K. (1998), The difference between Chinese and Western negotiations, "European Journal of Marketing", 32, 379-389.
  2. Chmielecki M. (2013), Conceptual negotiation metaphors across cultures-research findings from Poland, China, The United States and Great Britain, "Journal of Intercultural Management", 5.3, pp. 103-118.
  3. Chmielecki M. (2010), Komunikacja międzykulturowa w procesie zarządzania negocjacjami, rozprawa doktorska, Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Łódź.
  4. Chmielecki M. (2012), Zarządzanie negocjacjami w organizacji - wymiar międzykulturowy, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu,30, pp. 3-45.
  5. Friedman R. (2007), During the Gold Rush: Negotiating in China, "Negotiation", 12, pp. 9-11.
  6. Ghauri P., Fang T. (2001), Negotiating with the Chinese: A Socio-Cultural Analysis, "Journal of World Business", 36, pp. 303-325.
  7. Hofstede G. (1980), Cultures consequences. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  8. Lee K., Yang G., Graham J.L. (2012), Tension and trust in international business negotiations: American executives negotiating with Chinese, "The Journal of International Management Studies", Volume 7, Number 1, April, 2012.
  9. Neidel B. (2010), Negotiations, Chinese Style, "China Business Review", 37, pp. 32-35.
  10. Przytuła S., Rozkwitalska M., Chmielecki M., Sułkowski Ł., Basinska B.A. (2015), Cross-Cultural Interactions between Expatriates and Local Managers in the Light of Positive Organizational Behaviour, "Social Sciences", 86(4), pp. 14-24.
  11. Pye L.W. (1992), Chinese negotiating style: Commercial approaches and cultural principles, Quorum Books, Ralston, New York.
  12. Rozkwitalska M., Chmielecki M., Przytuła S. (2014), The positives of cross-cultural interactions in MNCs, "Actual Problems of Economy", July (7).
  13. Sułkowski Ł. (2004), Metodologia nauk o zarządzaniu, "Przegląd Organizacji", 10, pp. 7-10.
  14. Sułkowski Ł. (2001), Czy jest możliwe kształtowanie kultury organizacyjnej?, "Organizacja i Kierowanie", 4, pp. 99-110.
  15. Zhang C. (2008), Business Negotiation Between Westerners and Chinese State-Owned Enterprises, "International Lawyer", 42, pp. 1303-1316.
  16. Zhao J.J. (2000), The Chinese Approach to International Business Negotiation, "The Journal of Business Communication", 37, pp. 209-214.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2543-8190
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu