BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jastrzębska Ewa (Warsaw School of Economics, Poland)
Tytuł
The Responsible Consumer as An Answer to New Sustainable Development Challenges
Źródło
Ekonomia i Środowisko, 2017, nr 1 (60), s. 198-206, rys., wykr., bibliogr. 25 poz.
Economics and Environment
Słowa kluczowe
Konsumpcja, Konsument, Odpowiedzialność, Konsumpcja zrównoważona, Rozwój zrównoważony, Zachowania konsumenta
Consumption, Consumer, Responsibility, Sustainable consumption, Sustainable development, Consumer behaviour
Uwagi
Klasyfikacja JEL: Q01, D10
summ.
Kraj/Region
Toruń
Abstrakt
In contrast to the escalating materialism and consumerism, more and more trends are emerging, aiming to reduce the negative effects of consumption on the environment and society. Responsible consumption is not only one of the 17 Sustainable Development Goals of the UN, but also an important way of implementing the remainder. The purpose of this article is to encapsulate the concept of a responsible consumer in the context of consumer behaviour noticeable nowadays, in view of the current topic, primarily based on a web and desk research analysis. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. About us, www.slowfood.com/about-us/ [10-10-2016].
  2. Bachnik K. (2016), Sustainable consumption through the sharing economy, in: Social Responsibility of Organizations. CSR 1.0, CSR 2.0 and what's next?, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu" No. 423, Wrocław.
  3. Błaszczak A. (2016), Firmy nie mogą już nie pamiętać o CSR, "Biznes odpowiedzialny w Polsce. Dodatek do Rzeczpospolitej" 1 March.
  4. CSR Consulting (2016), Polski konsument dojrzewa do CSR, 2016, www.ptbrio.pl/images/stories/barometrcsr_podsumowanie_wynik%C3%B3w.pdf [10-10-2016].
  5. Dąbrowska A., Bylok F., Janoś-Kresło M., Kiełczewski D., Ozimek I. (2015), Kompetencje konsumentów. Innowacyjne zachowania, zrównoważona konsumpcja, Warszawa.
  6. FOB (2015), Menedżerowie CSR. Wyniki badania, http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2015/10/Menedzerowie-CSR_raport_podglad.pdf [10-10- 2016].
  7. Historia Demeter Polska, www.demeter.org.pl/index.php?chapter=id01 [10-10-2016].
  8. Learn More About the SDG's, http://sdgcompass.org/sdgs/ [24-10-2016].
  9. Neale A. (2015), Zrównoważona konsumpcja. Źródła koncepcji i jej zastosowanie, "Prace Geograficzne" No. 141.
  10. Nielsen (2015), The sustainability imperative. New insights on consumer expectations, www.nielsen.com/content/dam/nielsenglobal/dk/docs/global-sustainability-report-oct-2015.pdf [10-10-2016].
  11. OECD (2008), Promoting Sustainable Consumption. Good Practices in OECD Countries, www.oecd.org/greengrowth/40317373.pdf [10-10-2016].
  12. Penar A. (2016), Freeganizm - jedzenie ze śmietników sposobem na życie?, http:// polki.pl/dieta-i-fitness/zdrowe-odzywianie,freeganizm-jedzenie-ze-smietnikow-sposobem-na-zycie,10403388,artykul.html# [10-10-2016].
  13. Popiołek A. (2016), Ubrania kup na Facebooku. Używane ale tańsze, "Gazeta Wyborcza" 29 września.
  14. Produkty, www.slowfood.pl/index.php?s=str-rekprodukty [08-10-2016].
  15. Rachocka J. (2006), Konsumeryzm polityczny: obywatel konsument w społeczeństwie obywatelskim, in: Kopycińska D. (ed.), Zachowania rynkowe gospodarstw domowych i przedsiębiorstw w okresie transformacji systemowej w Polsce, Szczecin.
  16. Rachocka J. (2007), Konsumeryzm polityczny jako element nowoczesnej edukacji konsumenckiej, www.staff.amu.edu.pl/~pawelw/konferencja/J_Rachocka_ref.pdf [08-10-2016].
  17. Rok A. (2011), Niegrzeczni konsumenci dostają to, czego chcą, http://crnavigator.com/art36/niegrzeczni_konsumenci_dostaja_to_czego_chca.html [08-10-2016].
  18. Sustainable Development, http://ec.europa.eu/environment/eussd/escp_en.htm [10-10-2016].
  19. Swap ciuchowy czyli darmowa wymiana ubrań, http://rodzinneporachunki.pl/swap-ciuchowy-czyli-darmowa-wymiana-ubran/ [08-10-2016].
  20. UN (2015), Transforming our world: the 2030 agenda for sustainable development, https://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/21252030%20 Agenda%20for%20Sustainable%20Development%20web.pdf [10-10-2016].
  21. UN (2016), SDG Indicators. Global Database, http://unstats.un.org/sdgs/indicators/database/ [10-10-2016].
  22. UNEP (2015), Sustainable Consumption and Production Indicators for the future SDGs. UNEP Discussion Paper - March 2015, http://wedocs.unep.org/handle/20.500.11822/8966 [10-10-2016].
  23. Wanat T., Stefańska M. (2014), Społeczno-demograficzne uwarunkowania etnocentryzmu na przykładzie Polski, "Marketing i Rynek" No. 6.
  24. Wilk I. (2015), Konsument zrównoważony jako segment odniesienia dla działań marketingowych przedsiębiorstwa, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", No. 865, "Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu" No. 38.
  25. Zakup prospołeczny, www.zakupprospoleczny.pl/ [13-10-2016].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-8898
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu