BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wasiak Marta (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Tytuł
Znaczenie marki w decyzjach zakupu produktów homogenicznych
Importance of a Brand in Purchase Decisions of Homogeneous Products
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (13), 2004, nr 1010, s. 117-125, tab., bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Zastosowania metod ilościowych
Słowa kluczowe
Marka, Strategia marki, Decyzje konsumenckie
Brand, Brand strategy, Consumer decision
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytania, czy w obrębie produktów homogenicznych można skutecznie kreować marki, od czego zależy zasadność strategii tworzenia własnej marki i czy w odniesieniu do produktów homogenicznych nabywcy różnią się wrażliwością na markę. Podstawą analizy są przeprowadzone przez autorkę badania nabywców produktów homogenicznych dotyczące znaczenia marki w odniesieniu do wybranych produktów. (fragment tekstu)

This paper deals with the problem of branding homogeneous products in Poland, especially considering close integration with EU. The research is based on an importance of a brand in purchase decisions of chosen products. The author presents also a classification of consumers based on their оvеrаll susceptibility to brands. Branding activities in Poland, on the markets like e.g. sugar, flour, or salt are still rather weak. The research tries to answer the question whether creating brands in such market segments can be efficient. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J., Strategia marki, PWE, Warszawa 1999.
  2. Kall J., Silna marka, istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001.
  3. Siuta B., Strategia zarządzania produktem, Oficyna Wydawnicza OPO, Bydgoszcz 1996.
  4. Walesiak М., Uogólniona miara odległości w statystycznej analizie wielowymiarowej, AE, Wrocław 2002.
  5. www.nowamarka.pl.
  6. www.imp.org.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1507-3866
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu