BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozubek Remigiusz (Politechnika Śląska)
Tytuł
Postawy wobec koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu wśród przyszłej kadry zarządzającej, na przykładzie studentów WOIZ PŚL
Attitudes Towards the Concept of Corporate Social Responsibility Among Future Managers, on the Example of Students of FOM SUT
Źródło
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2016, z. 98, s. 71-83, tab., wykr., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Studenci, Analiza behawioralna
Corporate Social Responsibility (CSR), Students, Behaviour analysis
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowane są wyniki badań przeprowadzonych wśród studentów Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej, które miały na celu określenie tego, jakie postawy reprezentują studenci, którzy w przyszłości będą tworzyć kadrę zarządzającą różnych organizacji, w stosunku do koncepcji społecznie odpowiedzialnego biznesu. Badania zostały przeprowadzone na bazie trójelementowej teorii postaw, a ich diagnoza i analiza przeprowadzone zostały w stosunku do komponentów poznawczych, afektywnych i behawioralnych. (abstrakt oryginalny)

The article presents the results of survey conducted among students of the Faculty of Organization and Management of Silesian University of Technology, which aimed to determine the type of attitudes represented by students, who in the future will create managing personnel of various organizations, in relation to the concept of socially responsible business. The study was conducted on the basis of the threefold theory of attitudes, and their diagnosis and analysis was carried out with respect to the cognitive, behavioral and affective components. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Breen B., Hollender J.: The Responsibility Revolution. How the next generation of business will win. JosseyBass, San Francisco, 2010.
  2. Kuzior A., Knosala B.: Changes in perception and implementation of CSR in the polish enetrprises. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, seria: Organizacja i Zarządzanie, nr 81, 2015.
  3. Kuzior A.: Aksjologia zrównoważonego rozwoju. Belianum, Banska Bystrica 2014.
  4. Makuch Ł.: Na drodze do równowagi. Brief: Zrównoważony rozwój, wyzwanie i szansa dla biznesu, promotion suplement: Harvard Business Review Polska, 2010.
  5. Nowak S.: Teorie postaw. PWN, Warszawa 1973.
  6. Pyszka A.: CSR jako narzędzie pobudzania przedsiębiorstwa do poszukiwania inno-wacyjnego modelu działania. "Współczesne Zarządzanie", nr 4, 2011.
  7. Rybak M.: Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  8. www.odpowiedzialnybiznes.pl
  9. www.odpowiedzialnybiznes.pl/hasla-encyklopedii/spoleczna-odpowiedzialnosc-biznesu-csr.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-3466
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu