- Autor
- Tokar Joanna (Politechnika Śląska)
- Tytuł
- W poszukiwaniu kompetencji przyszłości - rozważania teoretyczne i aspekty praktyczne
In Search of Competence of the Future - Theoretical Considerations and Practical Aspects - Źródło
- Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2016, z. 98, s. 183-192, tab., bibliogr. 17 poz.
- Słowa kluczowe
- Kompetencje, Motywacja do pracy, Rozwój
Competences, Work motivation, Development - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- W artykule zdefiniowano pojęcie "kompetencji". Przedstawiono analizę czynników demotywujących pracowników produkcji w badanym dużym przedsiębiorstwie produkcyjnym. Określono luki kompetencyjne kadry kierowniczej i wskazano, na rozwój których kompetencji należy zwrócić uwagę, by odpowiedzieć na bieżące problemy badanej organizacji. Stworzono studium porównawcze i na bazie raportu Future Work Skills25 dokonano analizy tzw. kompetencji przyszłości w odniesieniu do zidentyfikowanych luk kompetencyjnych badanej organizacji. Zaprezentowano dane ilustrujące ten problem. (abstrakt oryginalny)
The concept of competence is defined in article. An analysis of the demotivating factors of production workers in large manufacturing company is presented. Competency gaps of executives were defined and set of the skills was pointed that they should pay attention in order to respond to the current problems of the studied organization. A comparative study and based on the report Future Work Skills25 was created. An analysis of the socalled the competencies of the future was performed in relation to the identified competency gaps in audited organization. (original abstract) - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Davies A., Fidler D., GorbisM.: Future Work Skills 2020. Institute for the Future for the University of Phoenix Research Institute, California 2011.
- Jabłoński M.: Kompetencje pracownicze w organizacji uczącej się. Metody doskonalenia i rozwoju. C.H. Beck, Warszawa 2009.
- Kanarski L.: Przywództwo we współczesnych organizacjach. Dom Wydawniczy ELIPSA, Warszawa 2005.
- Kanarski S., Turek D.: Funkcje kompetencji społeczno-psychologicznych w doskonaleniu organizacji opartej na wiedzy, [w:] Jamka B., Kanarski S. (red.): Zarządzanie zasobami ludzkimi a zdolności adaptacyjne w przedsiębiorstwie, cz. II. Wydawnictwo SGH, Warszawa 2009.
- Kompetencje kluczowe w uczeniu się przez całe życie. Europejskie ramy odniesienia. Komisja Europejska Urząd Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich. Warszawa 2007.
- Rae L.: Planowanie i projektowanie szkoleń. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
- Rakowska A., Sitko-Lutek A.: Doskonalenie kompetencji menedżerskich. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
- Thorpe S., Clifford J.: Podręcznik coachingu. Rebis, Poznań 2004.
- Toor S.R., Ofori G.: Leadership for future construction industry: Agenda for authentic leadership. "International Journal of Project Management", vol. 26, 2008.
- Tokar J.: Działania w wymiarze kompetencje, [w:] Weryński P. (red.): Matryca Potrzeb Marketingowych w sektorze MMŚP. Testowanie i upowszechnianie narzędzia. Difin, Warszawa 2012.
- Tokar J.: Samodoskonalenie menedżerów - rozwój kompetencji przywódczych. Difin, Warszawa 2013.
- Turek D.: Kompetencje osób młodych na rynku pracy - oczekiwania pracodawców. "E-mentor", nr 3 (60), 2015.
- Tyrańska M.: Współczesne tendencje w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Difin, Warszawa 2012.
- Whetten D.A., Cameron K.S., Woods M.: Developing management skills for Europe. Pearson Education, 2000.
- Wojciszke B.: Człowiek wśród ludzi. Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2006.
- Yukl G.: Leadership in Organizations, 6th ed. Pearson Prentice Hall, New York 2006.
- Dolot A.: Miejsce szefa w rankingu czynników motywacyjnych: http://kariera.forbes.pl/ czy-szef-moze-motywowac-do-pracy-,artykuly,189546,1,1.html.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1641-3466
- Język
- pol